Overnatning / Glamping

fredag den 8. november 2013

Trellebordet dækket til udendørs jul.






Det var lige det her, jeg havde i tankerne da vi byggede trellebordet. Et stort bord til skiftende udstillinger. 
Nu er det et udendørs julebord, med alt hvad julehjertet begærer. Lys, gran og hyacinter. Artiskokhovederne er i beton, dem jeg har købt. Der skal senere ligge en lille lyskæde med små bitte ledlys ovenpå grannen. Jeg har udsigt til bordet fra mit kontor, og jeg nyder at have noget smukt at kigge ud på.
De 2 grantræer, er selvsåede fra skoven, de er blot hevet op og sat i potter, og jorden er dækket med mos.

10 kommentarer:

  1. Hej Anette

    Hvor ser det godt ud, passer bare så fint sammen.

    De små beton Artiskokhoveder er rigtig fine jeg sad lige tænkte om du havde støbt dem selv, da jeg så fik læst teksten. :):):)

    Trellebordet er helt ideel til dine opstillinger.

    Jeg viste det til sønnike og fortalte ham at sådan et kunne han godt fabrikere til mig, det der skete var at han viste mig en annonce fra et konkursbo, hvor der var en hel container fyldt med plader, det syntes jeg nok var lige i overkanten. Siden har jeg ikke rigtig hørt til mere.

    Godt du har en skov, hvor du må hive de selv-såede små træer op, med de mængder som du bruger. :):) Her tror jeg bare der ville blive ballade med skovejerne.

    Rigtig god arbejdslyst og kreativ dag,

    Knus herfra det midtfynske, Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Mon ikke han løber over en mindre portion treller en dag :-)
      De små selvsåede grantræer bliver jo aldrig store og flotte, de står for tæt og bliver skygge væk af dem der har smidt frøene. Så for mig er det kun fint genbrug.
      Knus

      Slet
  2. Hvor stammer navnet treller fra?
    Er det dem man bruger på stilladser?
    Så skal jeg have fat i 'min' tømrer i Ulfborg'.
    Anne Marie

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er murertreller, de plader på stilladset, som murene står på når de murer.
      Hvis du ikke kan finde nogle, har jeg nogle på lager.

      Slet
  3. smukt og dejlig næsten december pynt. Lige foran min næse, på den anden side af ruden, har jeg om vinteren (nu) et lille plantebord med lidt pynt - og i dag syntes jeg, at potte-gran-træet måtte ha' lov til at komme op i øjenhøjde ved siden af min lanterne, så nu kan jeg sidde og glæde mig over det, når jeg computerer og drikker min te.

    SvarSlet
  4. Hej Anette.Din julepynt ser bare godt ud......er vild med dine artiskokhoveder.
    Og hyacinter hører bare med til julen.
    God weekend knus Jette

    SvarSlet
  5. hej Anette Er vi så heldige at du også kommer med opskriften på artiskokhovederne en dag? De er bare helt fantastiske!
    God weekend Trine V.

    SvarSlet
  6. Hej Fru. P,
    Du er simpelthen den dygtigste jeg kender! Jul og græskar, blomster og lyskæder. Du bliver ved...
    Tak for inspirationen, du er altid god for en masse spændende idéer :-)
    Rigtig god weekend,
    Mange kærlige hilsner Mathias

    SvarSlet
  7. Kære Trine.
    Desværre ikke, for jeg har ikke selv lavet dem, jeg har købt dem hos en frisør i Holstebro, som også sælger brugskunst.
    Knus

    SvarSlet
  8. så billedet af dine padehatte, selv gæssene syntes om dem de virker ret nysgerrige...du er genial Anette. tak for du deler det du har ....god week-end.
    Grethe

    SvarSlet