Overnatning / Glamping

torsdag den 7. november 2013

Kig med ind i drivhuset.








Inspireret af de få græskar jeg for et par uger siden lagde på plantebordet i drivhuset, har jeg nu næsten fyldt drivhuset med græskar. De skulle ikke længere være rundt om i haven, da jeg er i gang med at lave julehaven. 
At smide dem på komposten kunne jeg simpelthen ikke nænne. Derfor ligger de nu i kasser og baljer inde i drivhuset. Jeg har lagt nobelisgran i bedene, taget et par bænke derind, samt nogle lanterne. 
Det giver en helt vidundelig stemning, så selv om græskar i gule og orange nuancer ikke er julede for mig, så synes jeg alligevel det lugter lidt af jul nu, med gran og levende lys i lanternerne.
Der er også plads til nogle kasser med spiseæbler, de både dufter og fryder øjet, inden de ender i maven.
Dette arrangement kan jeg så glæde mig over, indtil nattefrosten for alvor tager fat, lidt nattefrost kan sagtens holdes ude af drivhuset.

9 kommentarer:

  1. Sikken en stemming, Anette. Der kan man let sætte sig ned og glæde sig over de flotte efterårsfarver, vi stadigvæk kan glædes over trods kraftig blæst I sidste uge.Alle græskarerne pynter I drivhuset. Køber du nye græskar frø hvert år, eller tager du frø fra græskarerne?
    God dag til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg køber nye frø hvert år. Jeg er ikke den helt store frøsamler :-)

      Slet
  2. Et dejligt syn man får lyst til at sætte sig med en kop kaffe eller te og nyde det. Jeg håber du får tid til det også. God dag

    SvarSlet
  3. Hej Anette

    Hvor ser det hyggeligt ud, helt huleagtig der i stearinlysene skær.

    Godt at du har fået dem samlet der iår, istedet for at du falder over dem i vindfanget ligesom sidste år, hvor du kom hjem i buldremørke og høje sko. :):)

    Hvor er du kreativ, fine kugler de er jo ligesom de er støbt til din have, passer bare så fint ind i hele din sammensætning af forskellige ting.

    Dine eventyrlig juletræer er rigtig flotte, dem beundrede jeg rigtig meget sidste år i din julehave.

    Jeg må se om den kreative ånd falder over mig i år, lige nu kæmper vi med oprydning efter sidste mandags stormvejr, som lavede en del ravage med væltede og flækkede træer og buske i min have. Det var ikke lige med i planlægningen af havearbejdet iår, som skulle til at slutte. :):):)

    Rigtig god kreativ dag, Anette, Du er en inspirationskilde af stort hjerte.

    Stort knus og kram herfra det midtfynske, Pia

    SvarSlet
  4. Hej Pia.
    Hvor var det dog ærgerligt med ødelæggelserne i din have. Her slap vi for de store ødelæggelser, engang valgplakaterne røg :-)
    Når i får ryddet op efter stormen, bliver der sikkert plads og ideer til nye tanker, og så er det jo heldigt at det er vinteren der står for døren. Så er det bare at lade havedrømme flyve og udvikle sig, så de er klar til foråret, hvor alt ser lyst ud.
    Har lige været i haven et par timer, men nu skal jeg snart afsted på job.
    Knus

    SvarSlet
  5. Hej Anette.Der ser bare så hyggeligt ud i dit drivhus......med alle dine græskar og levende lys.God aften knus Jette

    SvarSlet
  6. Hej Anette
    Inden du smider dine græskar på komposten, vil jeg gerne tigge et par stykker til et eksperiment, jeg har i hovedet fra den gang man havde de lange græskar til syltning.
    Måske duer det ikke, men jeg har ingen selv at prøve med:o)
    Hilsen
    Anne Marie

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder spændende, jeg donerer gerne til eksperimentet.

      Slet
  7. Du har rigtig formået at skabe en hyggelig stemning i drivhuset.

    SvarSlet