Overnatning / Glamping

tirsdag den 5. november 2013

Rustikke julekugler af blade. Sådan gør jeg.




Disse fine bladbolde, har jeg fået opskriften til, af Finn og Eva med bloggen Fantast-fabrikken, som skrev i en kommentar til mig, at sådan nogle skulle jeg da have i min store have, og ja selvfølgelig skulle jeg da det. Her er de så, i 3 størrelser, de er supernemme og hurtige at lave, af nedfaldne blade. 
Jeg tog en håndfuld blade og krammede sammen til en bold, viklede vinseltråd omkring, lagde flere blade på og viklede igen, sådan fortsatte jeg til bolden havde den størrelse som jeg syntes den skulle have.
Se hvordan Eva laver forskellige bolde af naturmaterialer HER.

11 kommentarer:

  1. God idé blade har vi nok af nu :)

    SvarSlet
  2. Tak for opskriften på de rustikke kugler.,det ser supergodt ud. Man kan jo også lægge dem indendøre på store fade mixet med lidt grankogler og appelsiner.
    Kærlig Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlet
  3. Så mange og fine ideer hos deg altså. Denne var jo kjempefin, likeledes juletreet du har laget. Spørs om ikke jeg må kopiere det :)

    SvarSlet
  4. Du må meget gerne kopiere ideerne. God fornøjelse.
    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
  5. Ja, de er sjove! Og tak for linket til Eva og Finns blog. Jeg kikker lige derover.

    SvarSlet
  6. Hej Anette.Super god ide.......blade tror jeg vi alle har masser af.
    Og som den anden Jette skriver, kan man jo også lave en indendørs version.
    Evt. med lidt glimmerbånd rundt om. God aften knus Jette

    SvarSlet
  7. Det er da at bruge det forhåndenværende søms princip. En sjov idé!

    SvarSlet
  8. Supergod ide med de mange blade. Jeg har lavet store kugler med de irriterende birkegrene, der er blæst med i stormen. Jeg bruger naturgarn, så kan det hele komme i komposten til foråret. Sommetider fylder jeg kuglen med mos, så kan man stikke farverige grene igennem den som 'strikkepinde' i et garnnøgle.
    Hilsen
    Anne Marie

    SvarSlet
  9. Super idé - og selvfølgelig skulle du da have sådan nogle bolde i din have. De passer perfekt ind.
    Knus til dig.

    SvarSlet
  10. Hej Anette
    Jeg tænkte faktisk også på dig, da jeg så dem hos Fantast-Fabrikken! Og gik så i øvrigt selv i gang med en større produktion - utroligt, som de "irriterende" blade pludselig blev en ressource:-) Har sat dem fast på jernpinde (dem man bruger til trådhegn mv.) - og placeret dem i forhaven i grupper af 3 i lidt forskellige højder.... Og Anne Maries ide med birkegrene skal da også prøves af - har bare ikke selv et birketræ, så der skal jages lidt i nabolaget først... Glæder mig som sagt tidligere rigtig meget til at se det hele live i slutningen af november. Kuglerunde-havehilsner Trine V.

    SvarSlet