Overnatning / Glamping

fredag den 1. november 2013

Løglægning og en underlig fugl.


Så har jeg fået lagt tulipaner, hyacinter og lidt andre småløg. 823 løg alt i alt. Det kan vist kun blive et smukt forår. Herover løgene som blev plantet i den hvide have. Resten er fordelt efter farve rundt om i haven og omkring 100 løg kom i krukker.

Da jeg var ved at plante tulipanløg i den hvide have, så jeg ud af øjenkrogen at Cuba smagte på mejsekuglerne, som jeg havde lagt i en æbleskivepande på bordet.


UPS var det slet ikke til mig mor.


17 kommentarer:

  1. Hej Anette

    Det er helt sikkert Cuba har fået smag på dine dejlige æbleskiver, med de dådyrøjne han sender til dig, er jeg sikker på at du får kamp til strengen resten af vinteren. :) :):)

    Et blomsterflor venter til foråret i den hvide have, med de dejlige løg du har lagt, jeg vil glæde mig til følge dig her på bloggen og nyde hvert et billede du ligger på. Men først gælder det julehaven, hvor jeg glæder mig.

    Stort tillykke med dine forældres guldbryllup, det er rigtig mange år at være gift og måske bliver det lidt af et særsyn fremover, hvor folk lader sig hurtigere skille end man gør i de generationer.

    Rigtig god dag Anette.

    Knus herfra det midtfynske, Pia

    SvarSlet
  2. Du får da lagt nogen løg, og Cuba ser svært tilfreds ud med fuglekuglen.
    Knus

    SvarSlet
  3. Altid spændende med løg, for man kan jo aldrig være helt sikker på hvordan der falder ud. Og så er der jo også så lang tid til de kommer at man bliver overrasket når de dukker op af jorden. Selv om det er en selv der har lagt dem!
    Go dag!

    SvarSlet
  4. Der var Cuba heldig, at han selv kan tage for sig af retterne. I vores have ligger Hailey trolig flere timer under mejseboldene og venter på at fuglene taber noget!
    Glæder mig til at se billeder fra din have i foråret.
    Kh Heike

    SvarSlet
  5. Hold da fast, du har haft travlt - men HERLIGT når alle de løg dukker op ad jorden til foråret
    Heldig hund ♥
    Rigtig god weekend
    Kh Anja

    SvarSlet
  6. Hvor hyggeligt at Cuba kan lide fuglenes mad, den skurk. ellers da jeg læste du er ved at putte så mange løg ned - var jeg ved at kløjs i mit mundvand...for du har da gang i en voldsom masse....men flot bliver det......glæder mig at se din have til foråret..du kan bare det der...god week-end.

    SvarSlet
  7. Ha ha, skønt med din hund der spiser fuglemad. Jeg har en golden retriver, hun spiser også meget gerne fuglekugler, lækkert.
    God weekend.
    Hilsner fra Rikke

    SvarSlet
  8. Det bliver et skønt syn til foråret.
    Det er godt nok en masse løg du har lagt glæder mig til at se resultatet. Cuba håber hvis bare på at fodrings-perioden bliver lang denne vinter
    God weekend

    SvarSlet
  9. Hej Anette.Det bliver da et helt forrygende syn i din hvide have til foråret.
    Har selv lige lagt de sidste tulipaner i krukker......så nu har jeg 10 stk. der skal pynte ved dørene-terrassen og drivhuset,
    Cuba har da rigtig nydt fuglenes mad.Knus Jette

    SvarSlet
  10. Hej Anette.

    Jeg lagde en kommentar i morges og var lige inde for at se om du havde svaret, men så er den væk. Det er da lidt mærkeligt! Jeg synes bestemt jeg så den blev uploadet da jeg gemte den. Nå, men jeg prøver igen:

    Jeg glæder mig til at se når dine mange løg kommer op til foråret! Og så har mine hunde engang forædt sig helt forfærdeligt i mejsekugler. Jeg har aldrig set så dårlige hunde før eller siden. Det må være al fedtet. Så godt at Cuba ikke nåede at æde det hele ;-)

    SvarSlet
  11. Den første komentar må være smuttet, for jeg har ikke set den, underligt. Nå men tak for at du lægger en igen. Cuba er jo en stor hund og ganske hårdfør, så han blev heldigvis ikke dårlig. Vi bor jo på landet, og han løber frit, når jeg er i haven, så han snasker i alt hvad han kan finde der er klamt :-)
    Ja det bliver spændende at se til foråret med løgene, om jeg er blevet snydt igen med farverne :-)

    SvarSlet
  12. Tænk at være en hund efter fuglefoder. Cuba er en godt navn til din hund. Da vi var på Cuba, var der nogle smukke træer med brune stammer (samme farve som din Cubas farve omkring munden) og de træer kalder de for cubanere, for de har samme farve som en indfødt, som de sagde.
    Det bliver et fantastisk forår i din have. Det bliver et festfyrværkeri af løgplanter.

    SvarSlet
  13. Haha sådan en hund har jeg også, bortset fra at han meget gerne æder de færdigkøbte mejsekugler som han finde langt inde i hækkene når vi er ude at gå tur.
    Det bliver et fantastisk tulipanflor til foråret, hvor er det dejligt at have noget at glæde sig til;)

    SvarSlet
  14. Hej Anette.
    Dejlig blog du har. Jeg skal altid lige ind og se hvad du nu har gang i. En dejlig masse løg du skal have lagt. Jeg lagde mine løg sidst i oktober og det var måske nok for tidligt. Nogle af dem er kommet op, og det er nok ikke så godt. Jeg har ingen erfaring med blomsterløg. Tror du de er ødelagt nu, så jeg ikke får nogle blomster.
    Med venlig hilsen Anne.

    SvarSlet
  15. Tak Anne. Nej det var ikke for tidligt, de skal nok blomstre til foråret. Jeg er derimod lidt sent ude med at få dem lagt, fordi jeg ventede med at købe løgene til Bilka havde sat dem ned i halv pris, så fik jo dobbelt så mange løg, som hvis jeg havde købt dem tidligere :-)

    SvarSlet
  16. Hi Hi.. det kunne SAGTENS være sket her også! Lige nu er det dog de sidste nedfaldsæbler, vores hunde går og snasker i ;0)
    Det bliver smukt med alle forårsløgene..

    SvarSlet
  17. 1000 tak Anette for svar. Pu-ha jeg troede at de var ødelagt. Smart at vente med at købe løg til de er sat ned til halv pris.

    SvarSlet