Overnatning / Glamping

onsdag den 6. november 2013

Duftende kvæder.



Duften af kvæder er noget af det bedste på denne årstid. En håndfuld i et rum spreder den dejligste duft. Her ligger de i et lille fuglebad, støbt i beton, på et hostablad.

Jeg har været i gang med at indsamle alle græskarrene fra efterårshaven, der er ligesom ikke så meget julestemning over dem. Vi har endnu ikke haft nattefrost, så de er stadig flotte. Men at smide dem på komposten endnu, kunne jeg simpelthen ikke nænne. 
Se i morgen hvad jeg har stillet op med alle de græskar, som indtil nu har pyntet rundt om i haven i forskellige stilleben. 

6 kommentarer:

  1. Ja kvæder dufter dejligt, jeg har pærekvæder herinde nu.
    Knus

    SvarSlet
  2. Dufter pærekvæder og japanske kvæder ens?
    Den nysgerrige
    Anne Marie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anne Marie.
      Det ved jeg ikke, har kun de japanske kvæder endnu :-) Men ønsker mig en pærekvæde.

      Slet
  3. Jeg har aldrig tænkt på, at kvæder dufter. Så det var et dejligt fif at få.
    Kærlig Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlet
  4. Mmmmm ja, den duft af kvæder ligner ikke noget andet! Har en æblekvæde som jeg snart skal høste frugterne af - og så skal der laves "kvædeflæsk" og gele! :-)

    SvarSlet
  5. Jeg tror faktisk de japanske kvæder dufter mest! Men det må vi spørge Lisbeth Høneballe om. Jeg har de japanske gule.

    SvarSlet