Overnatning / Glamping

fredag den 15. november 2013

Eventyrlige julekugler og hjerter i mos.




Mos er det skønneste materiale at arbejde med, der kan laves de fineste figurer og det kan dække bunden i en dekoration. Her har jeg beklædt en farvestrålende plasticbold med mos. Lagt den ovenpå lidt gran, enkel og sød vinterdekoration. Bolden gør at formen er perfekt rund. Boldende kan også opbygges af mos alene, hvor bolden så er massivt mos, men så synes jeg det er sværere at få den perfekte form.



Jernstativerne med med hjerte i toppen har også fået et lag mos, mosset er lagt om og vinseltråd viklet omkring. 


Mosjuletræerne fra forleden, kan ses HER


12 kommentarer:

  1. hej . tak for de mange skønne ideer. mosset omkring bolden, er det også sat fast med vinseltråd? hilsen Else Schiønning

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Else. Ja der er også vinseltråd omkring bolden, ellers falder mosset af, det havde jeg lige glemt at skrive :-) K.H. Anette

      Slet
  2. Rigtig god ide med bolden. Du har ret i at det er svært at få kuglerne helt runde når de er masive så jeg må prøve om det er til at få fat i en sommer-bold på denne årstid
    God dag

    SvarSlet
  3. Hei på deg Anette:)
    så herlige bilder
    blir så glad av bloggen din
    fin dag til søte deg
    klem Eli:)

    SvarSlet
  4. Dagen efter stormen lå der en badebold I haven, der bor ellers ikke børn tæt på.
    Nu vil jeg da prøve at lave en mosbold. God idé.
    Mvh Hanne

    SvarSlet
  5. Jamen, mos er bare så dejligt på denne årstid! Smukke ting du viser! Jeg har masser af mos i have - og jeg har fundet et selvsået takstræ i haven (apropos dit indlæg om selvsåede grantræer), og nu vil jeg prøve om jeg kan finde to flere, for så skal de i mine tre krukker ved hoveddøren :-)

    SvarSlet
  6. Ja se det er måske noget selv jeg kan finde ud af. Mos kan jeg forhåbentlig også i år få i rigelige mængder, og det kan jeg godt arbejde med. Gad vide om det bliver vejr til at gå i skoven i morgen. Tak for tips. For øvrigt har jeg endelig fået fat på vinseltråd :)
    Knus

    SvarSlet
  7. Det ser rigtigt flot ud - og meget inspirende artikel i det nye nummer i Isabellas, som jeg lige har læst :-)

    Jeg lægger din blog på min blogliste - ved egentlig ikke, hvorfor du ikke allerede ligger der, da du før har kommenteret på min blog. Læg meget gerne min blog på din liste, så ville jeg blive glad :-)

    God weekend.

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  8. Hej Anette
    Nu er det jo lige ved og næsten - håber du får rigtig mange glade gæster i have i weekenden! Rigtig god fornøjelse
    kh
    Trine V.

    SvarSlet
  9. Ihhh, fru Pedersen. Du er altså så fyldt med gode ideer, hvor er det smukt med mos.
    Kh Linda

    SvarSlet
  10. Hej Anette.Supergod ide med bolden med mos.Den ide vil jeg da lige adoptere.
    Må vist lige en tur i skoven og se om jeg kan finde noget mos.
    God weekend og held og lykke med din juleshave knus Jette

    SvarSlet
  11. I just love the mossy hearts! Inspiring photos. : )

    SvarSlet