Overnatning / Glamping

mandag den 11. november 2013

Eventyrlige mos juletræer.





Juletræer af mos, laver jeg med et jernstativ indeni beklædt med kyllingetråd. Hele stativet beklædes med mos i store stykker. Det er nemmest at styre hvis man er 2. En til at lægge mosset på og holde det på plads, mens den anden snor vinseltråd omkring. Her er det mine piger der hjælper hinanden. Det gamle mos fra sidste år sad stadig fint, så det lod vi sidde, og så det nye friske ovenpå. Jernstativerne, har jeg fået min smed til at lave, for flere år siden.
Der er viklet lyskæder omkring, men de tændes først, når julehaven åbner på lørdag d. 16 nov. kl 13, i 

Fru Pedersens have
Skalstrupvej 36
7570 Vemb


Merle går på opdagelse i gåvognen og undersøger blomsterne på kæmpeverbenaerne.

11 kommentarer:

  1. Nej hvor er de fine, det er Merle også :)
    Knus

    SvarSlet
  2. Å SÅ FLOTT
    NYT DAGEN
    DU FLINKE
    KLEM ELI:)

    SvarSlet
  3. Hej Anette.Dejligt at dine piger kan hjælpe lidt til.Og fine mostræer......går ud fra at du køber mosset?
    Og Merle ser ud til at hygge sig i sin gåvogn.
    God dag knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej jeg køber ikke mosset. Vi har selv skov. Ja det er hyggeligt når pigerne hjælper. Merle er et glad barn og nyder at være med til alt.

      Slet
  4. Ja kun fantasien sætter grænser for hvordan et juletræ skal se ud. Dine mos-træer er virkelig skønne. Er de så tunge at de ikke vælter i blæsevejr eller har du en måde at fastgøre dem på?
    Ha en rigtig god dag

    SvarSlet
    Svar
    1. De er endnu aldrig væltet, kegleformen gør jo at de er bredest forneden. De vejer også godt, specielt når mosset er vådt. Hvis man bor meget vindudsat kan man jo give dem nogle kæmpe teltplykker i kanten.

      Slet
  5. Hej Anette
    Du er så flittig og får lavet rigtigt mange fine ting til julehaven. Dejligt når 3 generationer kan hjælpes ad ;o)

    SvarSlet
  6. Du har da plyndret en hel skov til de træer...hvor er de fine, men hvad er det for et fint hus man skimter i baggrunden....Anette du er flittig..kunne godt bruge lidt af din energi..tak for kikket.

    SvarSlet
    Svar
    1. Huset i baggrunden er det ene af mine gamle drivhuse. Det har fået nordgavlens glas skiftet ud med træplader og et par gamle vinduer. Det fik den fordi glasset ofte blæste ud, når det stormede. Det har det ikke gjort siden, der kom træ i gavlen. Tror ikke jeg har mere energi end andre, bruger bare mit krudt i haven :-)

      Slet
  7. Fine træer - søde piger - dem alle tre!

    SvarSlet
  8. Ikke så mærkeligt at du har mange læsere, der er altid god inspiration at hente :)

    SvarSlet