Overnatning / Glamping

torsdag den 21. november 2013

Nødder, kogler og gevirer.






Farver der passer smukt til hinanden, forskellige former, tilsammen rigtig dejlige at se på. Dette stilleben står  på bordet i udestuen. De fleste af tingene står der hele året, det er bare planterne der udskiftes, efter årstid. Trækassen huser også pynt efter årstid, gerne noget jeg samler i haven, har i køkkenet, eller finder andre steder. 
Glasklokken har jeg lagt en tot mos, samt en gren af blød ene, i bunden af, ovenpå en pinjekogle, en lærkegren med kogler og et par små gevirer. Glasklokken er pyntet med en lille krans, af agern. 
Se HER hvordan jeg lavede små kranse af agern og nødder.
Jeg bliver ofte spurgt om min mand er jæger, med alle de gevirer jeg har rundt omkring i diverse dekorationer, det er han nu ikke. Gevirene er alle defekte og stammer fra en oprydning på en ejendom i nærheden. Men dekorative, det synes jeg de er. 
Jeg elsker jo at se nye muligheder i ting, som andre har kasseret.

10 kommentarer:

  1. Hej Anette,
    Det ser super godt ud. Jeg kan rigtig godt lide, at du sammen med med det feminine også har et maskulint element.
    Jeg er i skole i dag, og kunne ikke lade være med at vise dine billeder til nogle af pigerne. De blev helt vilde! :-)
    Juleknus fra en stor beundrer,
    Mathias

    SvarSlet
  2. Hej Anette
    Det ser bare så fint ud som altid.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  3. Jeg blir helt matt
    virkelig vakkert
    vakker dag til deg søte Anette
    klem Eli:)

    SvarSlet
  4. Det er smukt som altid! Jeg har endnu ikke haft tid til at købe Isabellas. Men jeg går og glæder mig til at se artiklen hjemme fra dig ;-)

    SvarSlet
  5. Det er vel nok fint det hele, og pynten i glasklokken er formidabel enkel og smuk

    SvarSlet
  6. Hej Hej
    jeg sidder lige og læser om dig i det nye Isabellas, hold op hvor er du dejlig kreativ, sikken en skøn blog du har :) Det er så flotte ting du laver :)
    Mange hilsner
    Elisabeth

    SvarSlet
  7. Som altid, dejlige kreative ting du viser :-)
    Jeg har også lige købt Isabelas Jeg gider normalt ikke købe det, men jeg skulle da lige se artiklen. og det er godt nok en fin artikel om dig og din have.Man får lyst til at besøge dig, men det må vist desværre vente til næste sommer.
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Nordjylland

    SvarSlet
  8. Endnu en dejlig opstilling. Får du ikke problemer med mus osv. når du har æbler, nødder osv. liggende fremme?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lone.
      Tak. Nej jeg har aldrig opdaget at der har været mus i mine dekorationer. Vi har 4 katte, så de holder musebestanden nede. Jeg er ellers dødsens bange for mus, så, hvis mine nødder tiltrak mus, så ville jeg hellere undvære dem i mine dekorationer.
      K.H. Anette

      Slet
  9. Så fint, hyggeligt og julet Annette. :-)
    God weekend
    Kram
    Birgitte

    SvarSlet