Overnatning / Glamping

onsdag den 16. januar 2013

Kommoden på loftet


I stuen på loftet har jeg en gammel kommode som tidligere var afsyret, men for nogle år siden blev den malet cremefarvet. Ovenpå står et gammelt 3fløjet spejl som jeg har fra min moster af. Opsatsen med glasklokken har forskellig pynt efter årstid. Det er godt nok ikke påske endnu, men æggene med muselmalet  agtig mønster fra Royal Copenhagen synes jeg godt kan gå an nu. Synes at det giver en god stemning når tingene spejler sig

8 kommentarer:

  1. Det er sjovt at se de afsyrede møbler få nyt liv med maling. Kommoden er rigtigt sød!

    SvarSlet
  2. Hej Anette

    Det er lidt sjovt at alle de afsyret møbler bliver malet enten sorte eller hvide, når man tænker på alle de timers arbejde der blev lagt for år tilbage. Hvordan vil det ikke gå, når moden skifter igen og alt det hele skal afsyres igen, det er ihvertfald noget som giver arbejde.
    Igen har du lavet en fantastisk opstilling, de fine kongelige æg sammen med den rustikke potte viser jo bare at nyt og gammel kan blandes på en unik måde, så det liner en million.
    Spejlrefleksen syntes jeg også er rigtig god, jeg elsker den stemning, hvor det er halvmørkt og alle de små lamper er tændt og lyset rammer vinduerne, det virker rigtig hyggeligt.
    Jeg glæder mig til at se hvad du vælger som gulv til din skurvogn, men også hvordan du får den indrettet bliver rigtig interessant at følge.
    Dejligt at være med igen, men som du ved kniber det og julen har været lidt hård at komme igennem pga meget uro og forlidt hvile. Men jeg håber det lysner lidt nu hvor hverdagen er begyndt igen for resten af familien.
    God dag herfra det midtfynske hvor det er hundekoldt, selv hunden har lagt sig ind under radiatoren, den har da ellers pels. Pia

    SvarSlet
  3. Hej Anette.Hvor har du da mange smukke opstillinger rundt om i huset.
    Jeg har også en smuk gammel afsyret kommodeder der står i soveværelse.Skal måske overveje om den skal males.Er også vild med glasklokker,og har dem i mange str.
    God snekold dag Jette

    SvarSlet
  4. Skøn komode og fin opstilling, dejligt at mit råd hjalp dig ;o)

    SvarSlet
  5. Det har du ret i, det ser skønt ud.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
  6. Fin gammel kommode. Flot opstilling.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlet
  7. Nej hvor morsomt!Vi har en kommode der ligner din til forveksling og den er faktisk malet i samme farve.
    Hilsen og god aften!
    Lise

    SvarSlet
  8. Jeg har en kommode FULDSTÆNDIG magen til. Det var et af de første møbler jeg købte, da jeg flyttede hjemmefra som 19-årig. Den har fulgt mig lige siden. Også til USA og hjem igen. Mærkeligt for jeg er SLET ikke til afsyrede møbler, og den er da også spraket ind på min søns værelse. Jeg har truet med at male den creme i flere år, men har aldrig fået det det gjort. Kan tydeligt se at det er en fejl. Sikken inspiration man kan finde her hos dig.

    SvarSlet