Overnatning / Glamping

onsdag den 26. november 2014

Olielamper i julehaven.

Jeg er blevet meget glad for at bruge mine olielamper i julehaven i år. De giver sådan et fint blafrende lys på de ting de står ved siden af. Specielt i skumringen og når det er mørkt, kommer de helt til deres ret.

Herunder sammen med betonpaddehattene, en lærkegren, mos og en gammel trærod, er det en fin udendørsdekoration i den gamle gruekedel.


Herunder skinner flammen i kobberkuglerne.


Bøvlet med at påfylde lampeolie, ophæver til fulde glæden over det fine syn. Betolderen til olie er så stor, at jeg kun behøver at påfylde hver 3 dag, selvom de er tændt mange timer hver dag.

5 kommentarer:

  1. Kære Anette
    Det er da en super god idé. Det er så hyggeligt med levende lys i haven.
    Jeg tænder mange lys i drivhuset.., som jeg kan se fra mine stuevinduer.

    Kærlig Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlet
  2. Gunhild Frederiksen26. november 2014 kl. 20.19

    Fru Pedersen. Min søster og jeg besøgte i går din flotte julehave. Det var rigtig godt og inspirerende at opleve din julehaven live. Dværgkokken var dog ikke så glad for vores besøg. Han havde travlt med at passe på sin høns og havde jaget os væk, hvis ikke der var hegn imellem os. Tak for en fin service bl.a.til "servitrisen", som vi fik en hyggelig snak med ved kaffen.

    SvarSlet
  3. Hej Anette!
    Det er sådan en smuk ting med levende lys i haven, som jeg først for nylig har taget til mig, og det nydes utrolig meget. Tak for inspiration!
    Hilsen Anette

    SvarSlet
  4. Sikke nogle smukke olielamper - dem, kan jeg godt forstå, du er glad for. Der er noget særligt over levende lys, ude som inde, og haven skaber det liv på en ganske særlig måde.

    SvarSlet
  5. Hej Anette.Det ser bare SÅ hyggeligt ud i din julehave med alle de levende lys.
    Og genialt med olielamperne.................selvom de skal fyldes op.
    Rigtig god dag Knus Jette

    SvarSlet