Overnatning / Glamping

søndag den 9. november 2014

Kogler og gevirer.

Jeg er blevet meget glad for at bruge gevirer i havens stilleben. De er så fine og rustikke, og sammen med kogler og gran, virker de endda julede.


Her et af de runde borde med juleblomster og grønt.


Nu er det ikke fordi min mand er jæger, at jeg har så mange gevirer.
Min far er godt nok jæger, men han kan aldrig nænne at skyde et dyr :-) så det ikke fra ham jeg har dem.
 Nogle har jeg fundet i en gang oprydning og her for nylig fik jeg en kassefuld foræret. Det er ikke store fine trofæer, men dem som jægerne ikke har fundet værdige til en plads på vægen. Det gør dog intet for mig, jeg synes de er fine, selvom nogle af dem er små eller knækkede.


8 kommentarer:

  1. Ja det er utroligt smukt med gevir i vores opstillinger. Jeg leder også altid efter flere gevirer... men de er ikke nemme at finde. Min bror er godt nok jæger - men han har sjovt nok ikke gevir som han vil af med.
    Mange hilsner Susan

    SvarSlet
  2. danke für die wunderschönen bilder und inspirationen!!! einen schönen sonntag wünscht angie aus deutschland

    SvarSlet
  3. Det ser rigtig fint ud - Jeg fik for nylig to store flotte gevirer af min svigerfar men nænner ikke at bruge dem udenfor så jeg er også på udkig efter nogle lidt mindre der kan bruges udenfor til dekorationer og stilleben :-)

    SvarSlet
  4. Godaften Anette.Dejlige stilleben du viser...............og dine gevirer gør da lige det sidste.
    Jeg kom helt i julehumør i dag da jeg var på bogforum i Bella Centret og besøgte CD og købte hans nye julebog...............har du fået den?
    Smuk gran...........elsker den blå farve.
    Rigtig god aften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Ja jeg har købt CD nye julebog. En rigtig fin og inspirende bog.
      Knus

      Slet
  5. Det ser i det hele taget rigtig skønt ud med disse stilleben.

    Jeg mangler lige at kyle de sidste frøsåede hosta og digitalis i jorden (2 store flamingokasser fulde), så er jeg også klar til at lave juleopstilling i mine krukkehaver. Nu er alle dahlia på nær én nemlig taget op. Jeg har planer om at tilføje samlingen af krukker med stedsegrønne et nyt forsøg. Jeg har sammen med sønnike på sin lille traktor kørt op og ned af grusvejen og gravet blomstrende bellis-tuer op så store som middagstallerkener, og de skal så i potter. Jeg er spændt på, hvor længe de holder sig grønne. Jeg prøvede det samme et forår, og de holdt da noget tid. Men ved ikke om jeg glemte at vande dem, og om det var derfor de gik ud. De går jo for at være en staude har jeg nylig læst, troede de var 2-årige. Skønt er det i hvert tilfælde med gratis grønt på denne tid af året

    Laver du gavekort med entre til din have? Tænker på at forære mine forældre en sådan, de er nylig pensionerede og kan godt lide at besøge haver...

    god aften fra Lene

    SvarSlet
    Svar
    1. God ide med bellis i krukker, elsker gratis planter :-)
      Ja jeg har gavekort til entre for 2 personer.

      Slet
    2. Tak for info. Så kontakter jeg dig en af dagene. Lene

      Slet