Overnatning / Glamping

fredag den 28. november 2014

Besøg af havevenner, og opskriften på græskarsuppen.

I søndags havde vi besøg af en dejlig flok havevenner. Susan Durup med bloggen My loving home and garden, har lavet et skønt indlæg om hvad hun så og oplevede. Se det HER Jeg glemte selv helt at tage billeder, så det var dejligt at Susan fik taget .

Foto Susan Durup

Havevennerne kom kl 11, 2 timer inden haven åbnede, for så havde min mand og jeg tid til at tage os af vores gæster. Da julehaven var beset første gang, blev der budt på græskarsuppe inde i varmen. Jeg måtte love at lægge opskriften på bloggen, for den fald i god smag :-)

Jeg havde lavet en stor grydefuld (10 l.)
1 stort orange græskar (golden hubbart) andre kan også bruges.
1 lyst mandelgræskar
10 store gullerødder
4 rødløg
4 løg
4 små hvidløg
1 chilli
oksebulion efter smag
½ l. fløde
salt, cayennepeber
vand, så gryden er næsten fuld
Det hele skæres i småstykker og koges mørt, derefter blendes det og smages til. Jeg havde lavet suppen dagen i forvejen, så den blot skulle varmes.


Den varme græskarsuppe med flutes til.

Foto Susan Durup

Foto Susan Durup

Til kaffen var der muffins. Opskriften kan du se HER

7 kommentarer:

  1. Hvor hyggeligt:-) Græskarsuppe er skøn at varme sig på efter at have været ude i luften. Desværre er jeg den eneste her i huset der kan lide supper, så jeg må have gang i lommeregneren for at prøve din opskrift. God weekend.

    SvarSlet
  2. Uhm, jeg elsker grøntsagssupper af alle slags og skal snart prøve din græskarsuppe :-)

    SvarSlet
  3. Nå fikk jeg veldig lyst på varm suppe! Det så riktig deilig ut :)

    Du Anette. Jeg lurer. Jeg sitter nå og setter sammen en oversikt over et utvalg bloggere med inspirerende juledekorasjoner som jeg planlegger å publisere på Moseplassen, og i den er du naturligvis selvskreven. For å illustrere bloggposten så ønsker jeg å låne to bilder fra hver av bloggene jeg omtaler, og jeg lurer da altså på om jeg kan få plukke to av dine bilder her fra bloggen og bruke. De blir stående sammen med en kort tekst om bloggen, og det blir naturligvis lenket hit, det er jo hele poenget.
    Hva sier du, er det ok?

    Ha en knakende flott helg, og adventstid, jeg gleder meg til å se mer fra julehagen din!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne.
      Det må du meget gerne.
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
    2. Tusen takk Anette :) Da hører du fra meg når jeg har publisert

      Slet
  4. Hej Anette.Skønt med sådan et dejligt besøg i din julehave.
    Og du er da den perfekte værtinde.................med sådan en lækker menu.
    Rigtig god dag Knus Jette

    SvarSlet
  5. Kære Anette.

    Tusind tak for opskriften på den dejlige suppe, som jeg var een af de heldige, der fik lov at smage. Mange tak for skønt samvær, gæstfrihed og det lækre traktement.

    Knus og rigtig god 1. søndag i advent

    SvarSlet