Overnatning / Glamping

søndag den 23. november 2014

Fantastisk julehaveweekend.

Endnu en weekend er gået i julehavens tegn. Sidder nu og summer over alle de dejlige oplevelser, glade havegæster, havesnak og dejlige knus og kram. Det er så berigende og givende at dele og udveksle ideer og erfaringer, jeg har det som blommen i et æg, her i min julehave. Min dejlige familie bakker mig 100% op og hjælper gerne, når der er brug for det. Jeg føler mig meget heldig og taknemmelig.


Gåsen i cykelkurven byder velkommen. Gåsen er fra før vi fik levende gæs i haven. Den og dens mage, som står i cykelkurven ved den anden cykelvejviser, har stået på loftet i nogle år. Kom forbi dem en dag, da jeg var på loftet sammen med Merle og hun fandt dem, tænkte så, at de måtte da ned og med til årets julehave.



Åben julehave i 
Fru Pedersens have
Skalstrupvej 36
7570 Vemb

Åben fra d. 15 nov. - 14 dec. Dagligt fra kl. 13-17
Entre 50 kr. Kun kontant betaling.

Alle julehavegæster bydes på en gratis kop kaffe/the og en kage.

13 kommentarer:

  1. Tak for en dejlig og inspirerende dag i din hyggelige have.
    Vi gav din hilsen videre til fru Bruun, hvor vi også fik en fin oplevelse.

    SvarSlet
  2. Dejligt med glade gæster... Det nyder jeg også i min lille gårdbutik....
    God aften til dig...

    SvarSlet
  3. wow, was für tolle bilder!!! einen schönen abend wünscht angie

    SvarSlet
  4. Kære Anette og John.
    Tusind tak for en vidunderlig weekend i Jeres skønne B&B. Tusind tak for Jeres gæstfrihed.
    Også tusind tak til vores skønne havevenner fordi vi kunne mødes her. Det var en pragtfuld eftermiddag. Måske det kunne blive en ny og dejlig tradition?
    De kærligste hilsner og tanker til Jer alle fra John og Eliane.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Eliane og John. Ja det var en rigtig dejlig dag.
      Knus Anette

      Slet
  5. Hej Anette!
    Taknemmelighed er sådan en skøn følelse, det oser også langt væk at du bare trives som en fisk i vandet, og det er en fornøjelse at følge med i.
    God dag kram fra Anette

    SvarSlet
  6. Kære Anette og John

    Tusind tak for en vidunderlig dag i jeres paradis, det vil være en dag som jeg kan leve rigtig længe på.
    Det var rigtig dejligt at I have lyst og tid til at ligge have og hus til sådanne nogle havetosser som os der invaderede jer meget tidligt på dagen. Dejlig græskarsuppe som gav varmen helt ud til tåspidserne, var rigtig godt fundet på (der var jo nogle som stadig troede det stadig var sommer, ik`Jytte). Det var ihvertfald noget der fik snakken til at gå lysttid blandt os alle 17, så det gavnede på flere fonter. :):).
    At du kan blive ved med at overgå dig selv Anette, er flot. Jeg tror ikke din julehave har været flottede end den er iår. Så inspirations rig alle steder, er imponerende. Ikke en krog eller et skur uden at man kunne falde helt i staver og glemme tid og sted. Skurvognen var pyntet så man troede man stod med et magasin hvor det hele var stylet op til fotografiring. IMPONERENDE og virkelig FLOT, man var lige ved at glemme at trække vejret og jeg måtte også lige over at kikke en ekstra gang inden jeg tog hjem selvom det næsten blev 6 timer jeg var der.
    At du er god til at indrette og lave stemninger udendørs, så man næsten ryster over hele kroppen af begejstring, ved jeg. Men det fornægter sig absolut hele ikke indendørs. Sikken en stemning og indretning, der ville jeg gerne bo, overvejede også lidt om jeg skulle sende dig med jørgen hjem og jeg så blev der, men blev hurtig enig med mig selv om at jeg aldrig ville kunne nå dig til sokkeholderne og at det ville være synd for John. Du har et skabt et smagfuldt, inspirations rigt og et fantastisk hjem, Anette.
    Tak for en dejlig dag til vores dejlige havevenner, dejligt at vi kunne mødes på denne måde, vi er helt sikker med på en gentagelse. Håber I alle kom godt hjem.

    Det skal lige nævnes her at der ikke normalt er adgang til Fru Pedersens hus, uden at det er aftalt på forhånd.

    Rigtig god dag til jer alle herfra det midtfynske, Pia


    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Pia. Ja det var en rigtig dejlig dag. Dejligt at du lod dig inspirere. Tak for alle de søde og rosende ord, de varmer.
      Tror du Jørgen vil have fundet sig i sådan et byt, næppe. En Fru Pedersen der endevender alt og finder på det ene projekt efter det andet, uha det kan vist skræmme de fleste mænd :-)
      Det ville være hyggeligt med sådan en juletradition med havevennerne.
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
  7. Vi besøgte Margit i hendes dejlige julehave i går - og nu skal vi bare lige finde en god dag, hvor vi kan smutte nordpå igen og besøge dig i din skønne have. Jeg glæder mig allerede :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ville også rigtig gerne have oplevet Margits julehave, har jo fulgt dens tilblivelse på bloggen. Men efter jeg selv har åben i min julehave, er det jo her jeg er :-)
      Glæder mig til at få besøg af jer igen.
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
  8. Kæreste Anette og John.
    Det var som at træde ind i et eventyr igår, da vi besøgte jeres fantastisk smukke Julehave.
    Har aldrig før oplevet nogen i vor omgangskreds, der som jer pynter op og gør haven hyggelig. Oftest fjernes alt ´løsøre´ kan vi næsten kalde det, tages ind, stilles væk for frost regn og sne, Men her hos jer er det lige omvendt og hvor ER jeg vild med jeres måde at tænke og pynte op, på. Hvorfor skal det egentlig være så kedeligt derude, når nu det er så smukt forår og sommer igennem? Se der blev jeg vækket af Tornerosesøvnen, og blev straks vildt betaget af jeres måde at sprede hygge på og kreere idylliske og charmerende stemninger, også om vinteren. Wow for nogle spændende og inspirerende stillebens. Jamen, det var så skøn en oplevelse, at både inspirations og energi termometret steg adskillige grader ;o) Det var så dejligt at møde jer og jeg tager hatten af for jer begge to. I er to vidunderlige inspirationskilder.
    Tusind tak fordi vi måtte komme, og hjertelig tak for god behandling/traktement.
    Skønt at møde kendte ansigter som jeg kunne dele de mange dejlige indtryk med. Tak til alle, hyggeligt at gense jer. Er sikker på I havde en ligeså fantastisk dag, som jeg. Tak til Tante Grøn for et GODT initiativ ;o)
    Anette, keep up the good work. You´re simply the best!
    Knus Iris.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Iris.
      Selv tak. Hvor var det hyggeligt at møde jer, det var for alle en dejlig og inspirende dag.
      Jeg elsker at bruge haven hele året, og synes det er en skam at pakke haven væk om vinteren, for den kan jo stadig nydes, med passende påklædning, eller inde fra huset vinduer.
      Jeg har selv meget stor glæde af at lave julehaven, men også at nyde den helt frem til foråret. Når alle lyskæderne kommer ned i starten af januar, er det jo kun en flot vinterpyntning der står tilbage. Efterhånden som der kommer forårsblomster i potter indtager de alle de forskellige stilleben rundt omkring i haven.
      Tak for den smukke buket, den skaber glæde og varme på spisebordet i vores køkken.
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
  9. Ih, det lyder som om der er nogen der har hygget sig :-)
    Ikke noget at sige til du føler dig taknemmlig. Hvor må det også være skønt at kunne leve passionen ud for fuld skrue. Jeg må ikke sige det højt, men jeg glæder mig til børnene bliver mindre tidskrævende, så også jeg kan spendere mere tid (0g hvem ved, penge) i min egen have under konstruktion. Når jeg bliver for utålmodig, tænker jeg på de haver, der er blevet til, og som ser ud af noget, på kun få år. Det gælder om at have en god plan og viden i baghånden. Så det må jeg indtil videre samle mig og arbejde på. Velvidende at haven aldrig bliver helt færdig, men det er jo som du også siger, noget af det gode ved den.
    Mange hilsner Lene

    SvarSlet