Overnatning / Glamping

søndag den 2. november 2014

Høns på opdagelse.

I går lukkede jeg for første gang silkehønsene med deres kyllinger ud af hønsegården. Sikke de nød det, alt omkring deres skurvogn blev undersøgt. Da det blev aften gik de pænt ind i seng. Det havde jeg ellers været lidt spændt på om de ville. 

Sikke en fest.

De 3 hanerkyllinger holder en velfortjænt pause. De er så smukke, så det er en skam vi ikke kan beholde dem. Så er der nogen der ønsker sig en smuk hane, er jeg leveringsdygtig. De 2 mørke er dansk landrace.


En af silkerne og den eneste hønekylling, putter under grantræet ved trellebænken.


Silkehønen finder lækerier.


Vi er så glade for vores lille hønsehold, de er til stor glæde hver dag.


4 kommentarer:

  1. Se det er sådan høns skal have det! Dejligt at se glade, frie høns :-)

    SvarSlet
  2. Hej Anette.Dine høns ser ud til at trives hos dig..............og dejlige billeder fra deres hjemmeplads.
    Rigtig god søndag Knus Jette

    SvarSlet
  3. Du er virkeligt inspirerende med dine fine påfund til haven. Når jeg får lidt mere styr på min have vil jeg prøve mig med betonen, så jeg også kan få nogle fine opsatser.
    Hvor mange høns har I?
    Vi bor i et lille byhus inde i byen, men har en ganske fin have. Så jeg drømmer om et hønsehus og 3-4 høns til foråret..

    SvarSlet
    Svar
    1. Pas på man bliver bidt af at lege med beton :-)
      Vi har 3 store høns og en hane i den store hønsegård, og 2 silkehøns+ hane i den lille. En af silkehønerne har store kyllinger, af æg fra alle hønsene. De giver rigeligt med æg til min mand og mig.
      En dejlig drøm, håber at den går i opfyldelse, vi er så glade for vores.

      Slet