Overnatning / Glamping

onsdag den 5. november 2014

Flere betonjulekugler.

Jeg er så glad for de første betonjulekugler jeg lavede tidlegere, så nu har jeg været igang igen. Denne gang med en lidt større portion, for der er nemlig flere steder jeg godt kan bruge dem i julehaven. Bla. skal træopsatsen i tre etager have nogle. 


Du kan se HER hvordan de er lavet.

Jeg har stillet dem i en gammel bakke med sand, så de ikke vælter, mens de tørrer.


Så er de blevet pillet :-) 



Jeg synes mine betonjulekugler er så flotte med de forskellige mønstre.

15 kommentarer:

  1. Ja de er flotte med masser af grønt imellem. Nu håber jeg bare ikke der er nogen der fylder deres gamle julekugler med beton, men køber nye til det som du gør.
    Hilsen Rita fra Blomstertøsens have.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det ville godt nok være en skam at bruge gamle antikke julekugler til dette. Men nye massefremstillede, synes jeg ikke det gør noget at de går i stykker. Resultatet er jo smukt og vil holde i rigtig mange år :-)

      Slet
  2. Om de er flotte? De er SÅ flotte på fadet med sand. Er de blanke fordi de stadig har lidt olie på sig eller hvordan? Det er faktisk en fin detalje, men mon ikke de bliver des mere eventyrlige med tidens tand også?...
    Hilsen Lene

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de er blanke, både fordi der stadig er olie på og de er våde. Det tørrer væk og med tiden vil de få en smuk patina håber jeg :-)

      Slet
  3. De er så fine! Og ikke nær så skrøbelige som dem af glas ;-)

    SvarSlet
  4. De er virkelig fine.. Mon ikke det skulle tilføjes weekendens projekter ;0)

    SvarSlet
  5. Virkelig fine! Vi har en masse belysning i hagen, men nå er jeg blitt inspirert av din blogg til også å pynte i hagen og i drivhus:)

    SvarSlet
  6. De er rigtig flotte - beton er et dejligt materiale, og det sjove er, at man med så tungt et medie kan opnå så let et udtyk :-)

    SvarSlet
  7. De er virkelig smukke - super ide :-)

    SvarSlet
  8. kan godt forstå at du er glad for dem! Synes de er fantastisk smukke - og går og tæller lidt på knapper for at gå igang med en lille produktion - som så mange af jer andre. Har dog stadig lidt svært ved at skulle købe kuglerne - for så at ødelægge dem, men når man ser resultatet, så kribler det alligevel!

    SvarSlet
  9. Hej Anette.De er bare Så flotte dine julekugler...............og sikke et arbejde du lægger i
    din julehave.Er også fristet til at prøve.
    God aften Knus Jette

    SvarSlet
  10. Kære Anette.
    Det er fantastisk hvad du finder på at lave. Jeg så godt de første kugler og er også vild med dine kogler. Håber der er lidt til salg i din julestue:)
    Kærlig hilsen Eliane

    SvarSlet
  11. De er så flotte. .. Jeg var heldig at finde nogle flotte kugler i supermarked.. rester fra sidste år, - til billige penge.. Så det må prøves....

    SvarSlet
  12. Hej Anette
    Jeg kan godt forstå du kan bruge mange af de skønne julekugler ;)

    SvarSlet