Overnatning / Glamping

fredag den 28. marts 2014

En ny mage til den sørgende hr enkegås.


Så fandt jeg en ny fru gås til den sørgende hr. enkegås. Min mand havde hende med hjem i går aftes, hr gås skræppede op, og den nye fru gås, som stadig sad i pallekassen med låg, som hun var blevet transpoteret i, skræppede igen. Gæssene skræppede på skift til hinanden, imens min mand og jeg fik hende løftet ud af kassen. Jeg satte hende forsigtigt ind i gåsegården, og var spændt på om hr. gås, nu ville synes om sin nye mage. Det gjorde han, han opførte sig som en forelsket teenager. 


Kraftige tilnærmelser :-)


Den nye fru gås, ser lidt lysebrun ud, men hun er bare beskidt, så hr gås forsøgte at lokke hende i bad. Det er han selv helt vild med. Den nye fru gås har vist ikke været vandt til at bade, hun drak kun forsigtigt af vandet.


Da mørket faldt på, tog han hende med indenfor i gåsehuset, hvor der er halm på gulvet. Da jeg var ude at lukke, sad de pænt ved siden af hinanden, i hr. gås yndlingshjørne. 
Her til morgen, da jeg var ude at lukke døren op til gåsehuset, kom hr gås strakt ud. Det gjorde den nye fru gås ikke, så han gik lige ind igen og tog hende med ud, han viste hende hvordan han morgenbader. 



19 kommentarer:

  1. Å sukk nå ble jeg helt
    varm om hjertet<3
    så herligt å høre
    kos deg i din vakre hage
    søte Anette
    klem Eli:)

    SvarSlet
  2. Hvor dejligt, så kan der være der kommer små gæslinger snart <3

    SvarSlet
  3. Så er der glæde igen i gåsegården. Du skrev meget rørende om hr. gås´ tab, så jeg håber han liver op igen. God weekend. B

    SvarSlet
  4. Nøj, hvor sødt. Hr. Gås ved lige, hvordan man opfører sig overfor det andet
    køn ;-) God weekend

    SvarSlet
  5. Hvor er det rørende. Dejligt at der igen er glæde og romantik i gåsegården :-)
    Knus Signe

    SvarSlet
  6. Det er vel nok en dejlig historie - godt at han er glad igen og der er vidst ingen tvivl om at hun også bliver glad for sit nye hjem, så godt som han tager sig af hende:o)

    SvarSlet
  7. Ak ja, ude af øje, ude af sind :) Ej, godt Hr.Gås har fået lidt livsglæde igen :)

    SvarSlet
  8. Åhhhh, sikke en dejlig fortælling, er vild med den, næsten ikke et øje tørt.....

    SvarSlet
  9. Åh, det var godt! Nu skal Fru Gås bare lære at tage et morgenbad ;-)

    SvarSlet
  10. Hvor skønt at Hr. Gås er forelsket på ny. Og dejligt at han er så god til at vise hende til rette. Han er en rigtig gentleman.

    SvarSlet
  11. Jeg bliver simpelthen så varm om hjertet når jeg læser dit indlæg,jeg har selv haft gæs på et tidspunkt,og blev så overrasket over hvor følsomme de er,og betænksomme,hvis man kan skrive det om gæs

    SvarSlet
  12. Det lyder til at blive et lykkeligt andet ægteskab. Men.... han kom nu lige vel hurtigt over det første. Pjat, godt, han ikke skal gå alene.

    SvarSlet
  13. Dejligt at der atter er liv og glade dage i gåsegården. Så skal dem nye fru gås bare have pudset fjerdragten lidt.
    KH Anne

    SvarSlet
  14. Fantastisk fortsættelse på den triste historie! Alt godt til det fine par!

    SvarSlet
  15. Åååhhh..... jeg elsker en happy ending ;)

    SvarSlet
  16. Det var dejligt, at han allerede har fået sig en ny mage...
    God weekend til jer....

    SvarSlet
  17. hej Anette.Dejlig historie..............og det hele endte lykkeligt.
    Fint at han har fået en ny mage at hygge sig med.
    Godaften knus Jette








    SvarSlet
  18. Det var dejligt at høre, at din sørgede gås har fået en ny mage. Dejlige billeder og fortælling!

    SvarSlet
  19. ....og de levede lykkeligt til deres dages ende.
    Sikke en fin historie, med en god slutning.
    God lørdag til dig søde.
    Klem Lonni

    SvarSlet