Overnatning / Glamping

mandag den 10. marts 2014

En gammel skurvogn.



Et højt ønske gik i opfyldelse, da jeg i fødselsdagsgave fik en gammel skurvogn til høns af min mand. Skurvognen er en gammel mandskabsvogn. Den er i ok stand, men skal have en ordentlig makeover. Der er et fint buet tag af zink og fine skodder i samme materiale. Det bliver et forårs/sommerprojekt at sætte den i stand og finde nogle fine høns der skal bo deri. Skurvognen er faktisk beboet, men ikke af høns, jeg viser hvem der bor der i morgen :-)




Skurvognen skal males sort, og vinduerne hvide. Den skal selvfølgeligt også have et skilt med hønsehus på :-) En hønsegård skal også bygges omkring den. Lige nu står den på marken, men den skal have plads ved siden af højbedene. Et projekt jeg glæder mig til :-)
I kan se hvordan min anden skurvogn blev til HER

31 kommentarer:

  1. Øjjj tillykke med det nye hønse hus. Skal det være meget rolig høns der ser flotte ud og er pryd for haven samt nemme at gøre håndtamme vil jeg anbefale enten stor race eller dværg af Orpington....bowlingkugler med ben, plejer jeg at jeg at sige.
    Mine trisser efter mig i haven og kommer styrtende nå jeg kalder på dem :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh det lyder hyggeligt, ved ikke helt hvad for nogle det skal være endnu.

      Slet
  2. Hej Anette
    Jeg glæder mig til at se, hvordan vognen kommer til at se ud. Vi havde høns for to år siden, og vi savner dem rigtig meget. Det var så hyggeligt at kunne hente æg dagligt.
    Mange hilsner Laleh

    SvarSlet
  3. Hej Anette
    Stort tillykke med dit "hønsehus". Det bliver spændende om denne vogn får lov at blive til det ønskede hønsehus, eller om du igen får en bedre ide ;)
    Jeg er helt vild med zink taget og de skønne skodder, og glæder mig til at se det færdige resultat ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Smiler, hvordan kunne du dog tro det :-) Bare fordi den sidste blev for fin til høns :-)

      Slet
  4. Tillykke med skurvognen, det bliver sjovt at komme i gang med er jeg sikker på. Så får du også dine egne ægggeskaller til betonæg. Er spændt på hvad skurvognen indeholder ;-), kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg glæder mig også til at komme i gang. Det bliver fint med egne hønseæg til betonæggene :-)

      Slet
  5. Det bliver luksus høns, så fint de kan få det.

    SvarSlet
  6. Hvor er den da en god gave :) spændende projekt.
    efter at have været igennem en del høns ville jeg anbefale dværg kochin eller silkehøns. de er smukke og rolige høns som næsten ikke og slet ikke flyver. og de ligger en pæn størrelse æg.
    ( hvis du vil have en sort silkehane har jeg en fra sidste år som leder efter et godt hjem, folk inde i byen hader den galer) han er rigtig god ved sin høne ven.
    Kh
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Dem vil jeg lige kigge lidt nærmere på, det er svært at beslutte sig, men vognen er heller ikke klar endnu :-) Det var et godt tilbud om en fin hane, jeg kan godt lide at høre en hane gale.

      Slet
    2. vil du have ham ? jeg kan få min svigerfar til at tage ham med op til Herning, så kan du hente ham der.... måske kan jeg få ham helt til Holstebro... han kan bare bo i bunden af dueslaget.
      KH
      Marianne

      Slet
    3. glemte helt, han er ringmærket og raceren, fra sidste sommer

      Slet
    4. Hej Marianne. Vil du sende mig en sms på tlf. 40259625, så ringer jeg dig lige op, for vil gerne høre mere :-)

      Slet
    5. du skulle have fået den.. og et billede :)
      kh
      Marianne

      Slet
  7. Jeg troede du havde gentaget et indlæg fra sidste år, men den var god nok endnu en skurvogn eller en hønsevogn. God fornøjelse med at gøre den i stand.
    Knus

    SvarSlet
  8. Kære Fru Pedersen.
    Kan simpelhen ikke lade være med at grine. Vi havefolk er nogle finurlige skabninger. Hvem ellers ville glæde sig over at få en gammel skurvogn i fødselsdagsgave? Syntes det er så fantastisk.
    Store smil fra Heike

    SvarSlet
    Svar
    1. Kan godt forstå du griner, nogle andre kvinder ville hellere have haft en diamantring :-) Kender mange der ville være blevet slemt fornærmede over sådan en gave :-) Men min mand kender mig, hellere en ny trillebør end diamanter. Jeg er så glad for skurvognen og glæder mig til at sætte den i stand.

      Slet
  9. Hej Anette.Sikke da en dejlig gave du har fået.Det bliver spændende at følge skurvognen til hønsehus.
    Godaften knus Jette

    SvarSlet
  10. Tillykke med hønsehuset. Jeg glæder mig til at se, hvor fint, I får den malet. - Og er også spændt på, hvad der er i skurvognen nu.

    SvarSlet
  11. Hvor er det herligt... Du fik dig din skurvogn ;-)
    Det skal nok blive rigtig godt - og et SLOT for de heldige høns. Gad vide hvem der bor der nu? Mus og edderkopper - eller måske en murer arbejdsmand?? (hvis det sidste er tilfældet så send ham lige til Viborg, jeg mangler nemlig en murer :-) )
    Og apropos højbede - gæt engang - vi har sendt en bestilling afsted på et højbed til vores terrasse.
    Mange forårs hilsener Susan

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er herligt :-)
      Det bliver fedt med højbed.
      Jeg kan godt afsløre at det ikke er en murer, der er i skurvognen, men jeg kender da en :-)

      Slet
  12. Hvor er den skøn!
    Men hvor søren har I støvet sådan en op henne?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja den er skøn, er vildt glad for den. Den er fundet i Den blå avis, under dueslag :-) Den havde faktisk været til salg længe.

      Slet
  13. God fornøjelse med både indretning og høns! Det bliver nok Danmarks flotteste hønsehus :-) Kender du til Næsby Hønseri? De formidler udtjente burhøns til nye hjem. Jeg er helt vild med ideen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg har hørt om Næsby hønseri, det er en god ide. Men tror ikke det er den hønserace jeg skal have.

      Slet
  14. Jeg glæder mig til at se resultatet, er sikker på at det bliver en skønt hønsehus.

    SvarSlet
  15. Tillykke med fødselsdagen og med det dejlige hønsehus.Jeg er godt misundelig,-jeg kunne også ønske mig høns(har dog ikke plads)
    Jeg er sikker på at den bliver flot og at hønsene bliver godt tilfreds.
    God aften!
    Lise

    SvarSlet
  16. Fantastisk gave... er helt misundelig..!!!
    Det skal nok blive flot

    SvarSlet
  17. Tillykke med " hønsehuset". Det skal nok blive flot.
    Jeg er spændt på at se hvem der bor i det.

    SvarSlet
  18. Sikke en dejlig gave, TILLYKKE med den:-) Spændende om der er en "høne" eller en spand med sort maling, er helt nysgerrig;-)!

    SvarSlet
  19. Tillykke med den, det bliver et spændende projekt. Den bliver flot med sort maling!

    SvarSlet