Overnatning / Glamping

søndag den 16. marts 2014

Beton gummistøvler, sådan gør jeg.


Mine udslidte og hullede gummistøvler, har jeg genbrugt til støbeforme til beton støvler. Den vanlige opskrift med 3 dele sand og 1 del cement, blandes med vand til en lind grød, hældes over i støvlerne. Det ene par har jeg sat et par små urtepotter i, så der senere kan plantes deri. 


Jeg lod støvlerne tørre i 2 uger, for at være helt sikker på at de ikke knækkede, når gummistøvlerne skulle af. Det var hårdt arbejde at få dem af, hobbykniv og en knibtang var det værktøj jeg brugte. Skar nogle revner i gummiet og trak det løst med knibtangen, det tog noget tid og gav sved på panden :-) De røde var der et tyndt for i, det måtte trækkes af efter gummiet var fjernet. Men fine blev de.


Så blev støvlerne med urtepotter i, plantet til med små hornvioler, lidt hø i kanten til at skjule jorden.



Støvlerne indgår nu i et stilleben på et af havebordene, i selskab med flere hornvioler, udsprungne gyvelgrene, de er valgt fordi de har samme farve som øjet i hornviolerne.



Sjovt genbrug af udslidte gummistøvler.



17 kommentarer:

  1. Hej Anette - Sikke et arbejde, du har haft med at lave dine støvler, men resultatet er virkelig fint - og en sjov idé! Det ser godt ud sammen med dine andre blomster og ting på bordet :-)

    SvarSlet
  2. Hellere genbrug end genbrugspladsen......så får du da en hilsen fra dine gamle gummistøvler år ud og år ind! De er også pænere i grå!

    SvarSlet
  3. Sikke dog en sjov ide. Og i denne udgave må skoene(støvlerne) gerne stå på bordet :-)

    SvarSlet
  4. Det har jeg ikke set før - sjov ide:-)

    SvarSlet
  5. hi hi, sikke en hittepåsomhed - det ser sødt ud :-)

    SvarSlet
  6. Ja de kan da blive stående i den her blæst. Har du ikke problemer med at holde styr på alle dine fine ting....jeg har sat det meste af mit ind. Ret irriterende når man lige har pyntet lidt op.
    Hilsen Rita fra Blomstertøsens have

    SvarSlet
    Svar
    1. Alt det der stod udsat, satte jeg ind fredag aften, men det blæser stadig ret meget mere end det plejer. Måske jeg kan stille det ud i morgen igen. Bordet på terrassen med støvlerne, står lidt i læ.

      Slet
  7. Ja jeg havde min mand til at hjælpe med at få mine ud.... De sad godt fast..
    Men et par dekorativ og alternative "plantekummer ! !!!!

    SvarSlet
  8. dine beton ting er så fine:) og rigtigt hyggeligt. jeg stod og kiggede på bunden af en sodavandsflaske den anden dag og tænkte den egentligt lignede en blomst og om man mon kunne støbe nogen til at sætte op på pinde omkring børnenes sandkasse.. men så mistede jeg modet på det igen. Så er det godt jeg kan nyde dine fine ting.

    KH
    Marianne

    SvarSlet
  9. Hvor er de blevet fine. God ide`.

    SvarSlet
  10. Hej Anette.Du kan da bare det med at støbe..........sjov ide med støvlerne.
    Lad os håbe at vejret snart bliver normalt igen.........så du kan få alle dine fine ting ud igen.God aften knus Jette

    SvarSlet
  11. Hej Anette
    Støvlerne ser flotte ud, og pynter fint ;-)

    SvarSlet
  12. Hej Anette.
    Det er en super fin idé med de gummistøvler. Rigtig sødt med hornvioler i.
    Gyvelgrene ville også være fine, men er det ikke forsytiagrene på billederne?
    Mange hilsner fra Eliane

    SvarSlet
  13. Du er altså GENIAL Anette - jeg er bare imponeret over alle dine fine ideer, men måske allermest din utrættelige energi , det er da helt utroligt ! Det er et stykke tid siden jeg har været "i blogland" men hvor er det dejlige at "komme på besøg her hos dig".
    God aften.
    Mange hilsner
    Anita

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt med et pip fra dig Anita, og de søde ord. Havde tænkt at du enten stadig var plaget af influenza, eller bare havde travlt. Ikke fordi man ikke kan holde fri fra blogverden, men jeg tænker nogle gange over det, hvis der er stille hos nogle af dem jeg plejer at besøge :-) Knus

      Slet
  14. Det var dog en smart ide! Hvor ser det godt ud. Jeg må prøve det støberi på et tidspunkt når byggerierne er færdige.

    SvarSlet