Overnatning / Glamping

torsdag den 13. oktober 2016

Vasketøj, efterårssysler og forberedelser.

Sommeren er unægteligt forbi. Alle sommertekstiler er kommet ind, vasket og pakket væk, indtil næste sæson. Havehyndernes betræk er vasket og hynderne stablet i mit pulterværelse, sammen med stakkevis af nyvaskede tæpper.


Havemøblerne der har stået under åben himmel er sat på loftet, hængekøjen taget ind, zinkbadekar og baljer er vasket og hængt på loftet.

Det store loft over stalden er ryddet pænt op, og der er støvsuget.
Jeg har fået malet det der trængte udendørs.

Spande med kogler, kastanier og æbler, står klar til den kommende sæson nemlig jule/vinterhaven.

De største ænder er slagtet, og resten er der flyttet rundt på, så de har fået mere plads. Det er ikke alle ænderne der går frit omkring.


Der er støbt betonpaddehatte, så jeg er ved at være så klar som jeg kan blive, til at påbegynde årets julehave på mandag :-) 

Til jer der tænker uha, hun er godt nok effektiv, så husk jeg har ikke et arbejde jeg skal passe ved siden af :-) 



8 kommentarer:

  1. Hvor er det dejligt at få ordnet det hele. Jeg er ikke helt klar endnu, men er godt igang. Glæder mig vanvittigt til at se din julehave.
    Ønsker dig en dejlig aften 🌸

    Knus Lone

    SvarSlet
  2. Jamen Anette, du ER effektiv og flittig uanset hvad - det behøver du ikke undskylde;-)
    Dejligt for dig at sommertingene er pakket væk så juleriet kan begynde. God fornøjelse med julepyntning :-)

    SvarSlet
  3. Helle Aagaard, Sydfyn14. oktober 2016 kl. 08.34

    Ja det er en dejlig følelse og fornemmelse at få vasket og lagt sommeren til side i de gode gemmer. Også her (i min mindre målestok) er jeg så småt også fået pakket det væk der skal væk for vinteren. Men har de sidste 2-3 dage desværre kæmpet med fiskehejren der desværre pludselig efter 3 sæsoner har opdaget mine søer og taget ihvertfald 5 ud af mine 8 små søde guldfisk som jeg næsten havde et personligt forhold til pga. vi ikke havde flere...åh hvor er det synd for fiskene. Tænk 3 morgener i træk har jeg med egne øjne set den kæmpe store fugl stå næsten lige uden for vinduerne ved søerne..... er så træt af det. Jeg kan jo ikke stå ude i haven som fugleskræmsel hele tiden :-(

    Jeg ønsker dig god fornøjelse med julehaven og dens forberedelser. Jeg synes det vildt at tænke på, at det snart nærmer sig et år siden vi besøgte dig midt i alle julelysene.
    Knus fra

    Helle Aagaard, Sydfyn

    SvarSlet
  4. Din effektivitet smitter - og selv om jeg har fuldtidsarbejde, sidder jeg nu og planlægger alt hvad jeg skal have vasket og pakket væk i løbet af den næste uges tid. He he

    SvarSlet
  5. Nej, og du sidder heller ikke foran en eller flere skærme i timevis hver dag. Jeg bliver så glad af at læse alle dine indlæg, fordi jeg finder det skønt, at der stadig er mennesker, som ikke lader sig nøje med at opleve tilværelsen igennem et filter og også, selvfølgelig, fordi du har så meget på hjerte og er så dygtig,
    En stor tak skal du ha' og
    god arbejdslyst med juleriet
    Jytte
    www.danishknitdesign.com

    SvarSlet
  6. Hej Anette. Hvor er du bare god. Det er så dejlig en fornemmelse, når man har været så effektiv. Jeg glæder mig rigtig meget til at følge din julehave. Jeg fik jo lov at se den sidste år og det var en rigtig inspirerende oplevelse!

    SvarSlet
  7. Der er dejligt at få klaret alle de ting og gjort klar til efteråret - og jul ;0)
    Her venter efterårsferien forude og så er det min tur til at få ryddet lidt op ..
    God weekend til dig

    SvarSlet
  8. Der er dejligt at få klaret alle de ting og gjort klar til efteråret - og jul ;0)
    Her venter efterårsferien forude og så er det min tur til at få ryddet lidt op ..
    God weekend til dig

    SvarSlet