Overnatning / Glamping

tirsdag den 18. oktober 2016

Kom indenfor i den lille skurvogn, den er klar til julehaven, efter en ommer.

Har du lyst at kigge med indenfor i den lille skurvogn, som jeg i dag har fået i julestemning. Der er båret ting og tæpper og puder frem og tilbage, fra huset og loftet, flere ture rundt med saksen for at hente grønt. Nu står den klar indefor, til den kommende julehave. 

Jeg starter med at lave det jeg kan indendørs, både fordi vi ikke skal have alt for meget juleri at kigge på hele tiden, inden julehaven åbner, samt også fordi at en storm ikke ødelægger noget indendørs. Når et hus er pyntet færdigt lukkes døren, og så er det næsten hemmeligt :-) 


Temaet i den lille skurvogn er grøn jul, bløde tæpper, skind og naturmaterialer. Allesammen ting der kommer til at gå igen, rundt om i julehaven og alle skurene. Lidt julerødt vil også være at finde, nogle steder.





Det lille klokkespil har engang sat på et seletøj, og bimlet lystigt, når der var kanetur i sneen.


En ommer.
Egentligt startede jeg i går med den lille skurvogn, havde tænkt at der skulle være rød jul derinde, men det var bare ikke helt rigtigt til det lysegrønne stribede tapet. Så i formiddags startede jeg på en frisk :-)


Jeg prøvede også med denne her :-) 


Men det blev den mørkegrønne, jeg syntes bedst om. Så derfor blev det til grøn jule i den lille skurvogn.


Du kan se hvordan vi byggede den lille skurvogn HER

17 kommentarer:

  1. Jeg forstår godt, du måtte prøve lidt af - den røde er vældig anmassende i den søde, lille skurvogn, og som du selv siger ikke så fin med tapetet - til gengæld er det rigtig flot med det grønne sengetæppe. Jeg er ret vild med udtrykket, du har fået skabt - julet uden at være overjulet - hvis man kan sige det? Grøn jul er smukt!

    SvarSlet
  2. Hej Anette.Ih hvor var det godt at du ændrede dit første valg,men af og til er det nødvendig at prøve sig frem . Jeg er vild med dit resultat,det er meget stilfuldt og oser af julehygge på den gode måde. Det er flotte stilleben du har skabt,man kan kun blive glad af at se på dem. Hygge herfra.

    SvarSlet
  3. Hvor er det blevet fint og hyggeligt.

    Det med den røde farve, tror jeg har noget med tidspunktet at gøre. Man kan næste ikke holde den røde ud nu, men når vi kommer til december, er den helt fin, også til tapetet ;-)

    Jeg er helt klart til rød jul, når den tid kommer ;-)

    SvarSlet
  4. Det blev vel nok hyggeligt i den lille skurvogn og hvor er det dejligt at du har så mange tæpper og dermed mulighed for at ændre setuppet, hvis det ikke bliver lige i øjet:-)

    SvarSlet
  5. Så fint med grøn jul i den lille skurvogn. Jeg skal da vist have fundet min morfars kanebjælde frem fra gemmerne.
    God arbejdslyst med julehaven.

    SvarSlet
  6. Åh, så fint der er. Jeg er enig med dig i, at det grønne er det smukkeste. Du kan bare det der med at pynte op 😃😃😃

    SvarSlet
  7. Hej Anette

    Rigtig flot resultat du er endt med. Al begyndelse er jo nok svær indtil du lige kommer igang med dit juletema selvom du behersker kunsten rigtig flot.
    Dine evner er som skabt til dette sceneri om det så er inde eller ude.
    Jeg vil glæde mig til flere af dine flotte billeder af din julehave her på bloggen. Som Eliane nok har fortalt dig er vi desværre forhindret iår til vores sammenkomst da jørgen arbejder og ikke kan få fri og igen fordi vores datter skal giftes lige først i december hvor han har måttet bede om fri også. Men det er noget øv når man gerne vil opleve det stemningen som plejer at være helt intens og eventyrlig.

    Rigtig god dag Anette og god arbejdslyst med det næste hus :)

    Knus herfra det midtfynske, Pia

    SvarSlet
  8. Det ser klart bedst ud med det grønne 👌 Man kommer helt i julestemning - men det er alt for tidligt! Jeg venter lige en måned før jeg tænker i de baner. Jeg håber du får en masse gæster i din julehave.

    Maria

    SvarSlet
  9. Det er bare SÅ smukt, jeg er helt forelsket i dit grønne sengetæppe/stof. Vi du afsløre hvor du har fået fat i det?
    Også jeg er enig i at det er smukkest med den grønne stil.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Tina. Tæpperne på sengen er fra firmaet Ib Laursen, jeg ved at Fine Nordic forhandler dem.

      Slet
  10. Grøn jul er smukt. Jeg elsker naturpynt og dybe farver. Den røde er fin nok - bare ikke der. Det grønne tæppe er til gengæld skønt.
    Dejligt, at du starter så tidligt, at du kan nå at inspirere, før det er lige op over.
    Kh, Karen

    SvarSlet
  11. Det ser vildt godt ud med den grønne, godt du valgte det, jeg syntes du har skabt en smuk natur inspireret jul, lige efter min smag. Tak for at du vil dele inden døren bliver lukket til alle jule hemmelighederne, jeg får helt lyst til selv at gå i gang, vi har dog lige en halloween der skal overståes først.

    SvarSlet
  12. Det er som sædvanligt smukt med SMUKT på, når du har været igang. Har aldrig tænkt, at du gør ting og opstillinger om....;-) men også enig i at det grønne gør sig bedre lige her. Glæder mig til julehaven rigtig folder sig ud, og TAK fordi du orker at dele det med os. VH Carina

    SvarSlet
  13. Jeg er vild af beundring over din juleenergi, - og selvfølgelig også dine resultater. Det er så fint det hele. :o)

    SvarSlet
  14. Hej. Hvor blev det flot. Jeg er vild med den gamle trompet. Af en eller anden grund kom jeg til at tænke på Pippi Langstrømpe, hun truttede i trompet i et afsnit, hvor det var vinter. Det er virkelig fine ting, du kan pynte op med. Det ser bare godt ud.

    SvarSlet
  15. Det tegner godt. Vi bliver nødt til at tage turen fra Frederikshavn for at se julehaven når den åbner. Masser af hilsner Henrik og Else

    SvarSlet