Overnatning / Glamping

søndag den 30. oktober 2016

Det nye gåsehus flyttet på plads.

I går var dagen, hvor det nye gåsehus blev flyttet ud i gåsegården. Johns maskiner er ikke til at undvære, når sådanne opgaver skal løses. Det var med at holde tungen lige i munden, for der var ikke megen plads at give af. Men heldigvis er John god til sådan noget, så der skete ingen skader.

Gåsehuset kom ind gennem gåsegården, og skulle så rundt om hjørnet på det gamle værksted, en jasmin måtte have en kraftig foryngelsesbeskæring, for at gåsehuset kunne komme forbi. Det lykkedes og gåsehuset kom på plads. Jeg glemte helt at tage billeder af pladseringen. Gåsegården er lavet størrer og går nu om bag ved værkstedet, så de har fået mere plads.



De 2 beboere var vældig godt tilfredse med deres nye gåseslot. Lyst og venligt.


I dag fik gåseparret vasket deres badebalje og fik rent vand i, så bliver der altid badet ekstra meget. 


De skal jo være fine til den kommende julehave, hvor de ved at de bliver fotograferet rigtig meget. Tror de er landets mest fotograferede gåsepar. Gæssene er fredet og skal aldrig slagtes.

Det ser sådan her ud, når de bader.

                      

5 kommentarer:

  1. Kære Anette.Dig og John er bare det perfekte par.Alt det i to har lavet i jeres skønne have er jeg meget imponeret over.
    Og kan da godt forstå at jeres to smukke gæs aldrig skal slagtes.Og sikke da et skønt hus de har fået.
    Godaften Knus Jette

    SvarSlet
  2. Kære Anette. Så fint det bliver hos dig i haven, det er da lige før de gæs bliver kongeligt behandlet... Spøg til side, det er da en fornøjelse, at du og John kan lave team work. Det er lige før jeg er nød til at tage af sted igen og se hvad du har lavet af kreative herligheder. Rigtig meget held og lykke til med julehaven. Kærligst Merete

    SvarSlet
  3. Så flot et hus til landets mest populære gæs.
    Kan godt forstå de tager sig et bad i det nye dejlige vand. For du har ret. De vil med garanti blive vildt fotograferet. De er så søde sådanne gæs.
    Hvor er det bare et sødt hus, som du skriver lyst og dejligt.
    Det må det med garanti nyde!
    Glæder mig til at se det hele live.

    Rigtig dejlig dag
    Charlotte

    SvarSlet
  4. Åh, de er så fine, dine gæs - og deres nye hus er også fint :-)

    Jeg har i dag skrevet et indlæg om at jeg har vinterdækket mine georginer - inspireret af dig, og jeg linker til din blog. Det er forhåbentlig i orden ...?

    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvfølgelig er det i orden, tak skal du have.

      Slet