Overnatning / Glamping

onsdag den 19. oktober 2016

Gamle skøjter i julehaven.

Noget der for mig hører julen og vinteren til er skøjter, især de gamle. De emmer af nostalgi og glade miner. Minder fra dengang jeg gik i skole og byens børn, hver eftermiddag mødtes og spillede ishockey på den tilfrosne dam. Vi var ikke mange børn i byen/de omkringliggende gårde, men vi kunne stille 2 små hold. Min lillesøster, som er 8 år yngre end mig, var med på slæb. Hun kunne ikke være med, for hun var for lille til de store ishoskeystave. Byens tømrer syntes det var så synd for hende, så han lavede en stav der lige passede til hende, så hun kunne være med.

I dag har jeg fundet kassen med de gamle skøjter frem, både dem min bror løb på og mine egne, er der imellem. Flere er med årene kommet til. Min moster i Randers er god til at finde skøjter til mig. Er de lidt for fine og ubrugte, får de lidt sandpapir og en gang te, så får de lidt ælde og patina.

Jeg elsker at bruge de gamle skøjter i julehaven, her er nogle eksempler.


 Sammen med lidt grønt og grene, kan de bruges de fleste steder.





7 kommentarer:

  1. Skøjter hører bestemt til barndoms minderne. Hos mig var det dog ikke ishockey, nærmere noget isprinsesse noget. Under alle omstændigheder brugte vi mange timer på isen, når muligheden var der. Sjovt du har så stor en samling af skøjter, og du får 10 for det kunstneristiske udtryk. :o)

    SvarSlet
  2. Hvor ser det bare godt ud Anette. Det er utroligt at et par skøjter kan skabe sådan en speciel stemning. Der var engang.....at eje et par skøjter var en stor ting. det bliver spændende at se hvad det næste er. Hygge herfra.

    SvarSlet
  3. Du er hver gang fuld af pragtfulde idéer som er lige til at snuppe - herligt at du vil dele ud af dem. Har også to-tre par der kunne komme til ære og værdighed (hvis min mand ikke har set sit snit til at smide dem ud)

    SvarSlet
  4. Det ser hyggeligt ud med skøjter og meget Carl Larsonsk. Drømmen om den hvide jul vækkes helt sikkert når man besøger din julehave:-)

    SvarSlet
  5. Jeg har det på præcis sammen måde. Skøjter må der bare til i oppyntningen. Ren nostalgi.

    Rigtig dejlig torsdag
    Charlotte

    SvarSlet
  6. Ih, hvor er det fint med skøjter. Jeg må se at få mine gamle, fine, turkisfarvede kunstskøjter frem. De har ikke særlig megen patina, for jeg var ærligt talt ikke god til den sportsgren, så de blev ikke burgt så meget; men de vil da pynte fint her på matriklen sammen med noget gran til jul.
    Tak for inspiration og fine billeder
    Jytte
    www.danishknitdesign.com

    SvarSlet
  7. Kære Anette.
    Det ser rigtig godt ud med skøjter rundt omkring. Tak for den gode idé med en gang te og sandpapir. John kravler troligt op på stigen og hænger et par op under vores tag. Men i år tror jeg de skal hænge på vores hoveddør, inspireret af Charlotte.
    Kærlig hilsen Eliane

    SvarSlet