Overnatning / Glamping

fredag den 7. oktober 2016

DIY Beton paddehatte.

Jeg har igen været ved at støbe betonpaddehatte. De er så dekorative og meget anvendelige i jule/vinter haven.


Sådan gør jeg.
Jeg tager en plasturtepotte og putter fugtig sand i, som jeg former med fingrene, til den facon, som jeg synes min paddehat skal have.


Derefter lægger jeg et stykke vitavrap (tynd plastfolie) i. Så fyldes potten med beton.

Beton:
1 del cement
3 dele sand
vand

Blandes meget grundigt, konsistens som grød.

Når betonen begynder at blive fastere, sættes en pind i, her af rustent jern. Pinde af træ, kan også bruges, men rådner hurtigt.

Dagen efter støbning, løftes paddehatten op af potten, folien fjernes og paddehatten stilles til tørre/hærdning i et bed.


En hel koloni af paddehatte i Fru Pedersens have.


Det er pottens størrelse, der afgør hvor stor paddehatten bliver. Disse 3 er meget store, og her er brugt rundstokke af trykimpregneret træ som pinde.
Rigtig god fornøjelse.


Har du lyst at se hvordan jeg laver julekugler i beton, så se HER


8 kommentarer:

  1. Uhh de er fine, det må jeg prøve, har dog desværre ikke nogle af de flotte hegnspæle .. så jeg må ty til grene
    De er hyggeligt
    God weekend
    Annette

    SvarSlet
  2. Hej Anette.
    Det var en rigtig god idé. Tak for opskriften:-)
    God weekend.
    Malene

    SvarSlet
  3. Hej. De er bare så fine. Tak for opskriften.

    SvarSlet
  4. Vi ses d 12/11 Har strikket en masse karklude til dig 👍😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder rigtig godt. Glæder mig til at se dig.
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
  5. Nøj for nogle sjove padehatte! De skal næsten med i konkurrencen, skal de ikke?

    Eller måske nogle blomster fra haven? hmm? :)

    Se konkurrencen her: FlowerAwards.dk

    SvarSlet
  6. Wow..paddehattene ble kjempefine! De julekulene i betong var også flott...takk for god inspirasjon!
    Ha en fin uke:)
    Jorunn

    SvarSlet