Overnatning / Glamping

fredag den 28. oktober 2016

Efterårets glæder.

Smukke løvfarver er et af efterårets højdepunkter. Bladene skifter farver og derefter daler de mod jorden, hvis der da ikke lige kommer et ordentligt blæsevejr. De sidste dage har der været stille her og bladene har dalet langssomt ned. I dag er de fløjet om ørene på os, med kraftig vestenvind. Vejrets skiften mærkes i høj grad, når man som jeg er udendørs hele dagen, og det er rigtig dejligt. 

Kom i dag forbi denne gruppe af fine svampe, som voksede op i græsset, i den nederste del af haven.


Græsser er fine med deres aks.


Jeg er glad for de brændte farver på denne årstid.


På de højeste træer er alle bladene blæst af. Dem der står lidt i læ, er ikke helt bare endnu. 


Der er nu rig mulighed for at lave bladkugler. 
Bladkuglerne laves ved at samle en håndfuld blade, vikle vinseltråd omkring, lægger flere blade på og vikle igen. Bliv ved til kuglen har den ønskede størrelse. Kuglerne holder hele vinteren.


Rigtig god weekend.

5 kommentarer:

  1. Så flotte billeder - elsker de farver, som efteråret byder på-:)
    Overvejer kraftigt at prøve at lave bladkugler - der er i hvert fald blade nok i haven til det!

    SvarSlet
  2. Vi havde jo minus 1,6 for nogle nætter siden så i går var der også nærmest blad storm her, så det er med at nyde de gyldne farver mens de er der.

    SvarSlet
  3. Jeg er i krig..... her er der blad storm af de vilde...... Tror jeg taber kampen disse dage;)))))))))

    Dejlig weekend til jer
    Charlotte

    SvarSlet
  4. Sikke en god ide med de kugler. Her stormer det en pelikan, så jeg har masser af blade at lege med. Det må blive et lille søndags projekt for vi er stoppet i haven for idag.
    Rigtig god weekend

    Knus Lone

    SvarSlet
  5. Hej
    Efterårets farver er bare rigtig flotte - hyggelig have I har .. jeg kan godt li din lille bladkugle
    God lørdag aften
    Annette

    SvarSlet