Overnatning / Glamping

fredag den 2. august 2013

Vi spiser stadig moreller.







Men der er ikke så mange tilbage nu. Underligt nok har fuglene ikke opdaget dem i år, måske fordi høsten er lidt senere end ellers.
Selv om vi har spist mange, smager de stadig himmelsk. I går kom nogle af de bær mine forældre fik med hjem, tilbage i form af lækker syltetøj med rom. Der var også en pose nybagte 5 korns boller med, og uhmmm hvor det smagte dejligt.
Af de 6 10 liters spande med moreller, som mine forældre fik først på ugen, blev der næsten 30 kg udstenede bær, og 10 kg affald. De første bær er blevet til syltetøj og resten ligger i fryseren. 
Så stor en morelhøst har vi aldrig før haft. 

8 kommentarer:

  1. Moreller i så store mængder gør mig helt misundelig. :-)

    SvarSlet
  2. Nam nam hvor ser det godt ud. Jeg har sur kirsebær, de smager ikke så sødt og lækkert, men er gode til saft og syltning.
    Kh
    Marianne

    SvarSlet
  3. Her bliver jeg også lidt misundelig, jeg elsker moreller.

    SvarSlet
  4. Fantastisk! Vi har kun "almindelige" kirsebær, men jeg skal love for at fuglene opdagede dem! Vi fik kun lige lov til at smage ;-)

    SvarSlet
  5. Min mund løber I vand, syltetøj og hjembagte boller, lyder godt. Jeg har lige lavet syltetøj af røde stikkelsbær og vi har fået valnødderboller.Jeg kender ikke nogen, der ikke kan lide hjemmebag.Mange hilsener Hanne
    PS Jeg synes vandkanden, du købte til kræmmermarked er meget speciel.

    SvarSlet
  6. Godaften Anette.Dejligt at dine forældre gider lave marmelade af alle dine moreller.Utroligt mange du kan høste.God aften knus Jette

    SvarSlet
  7. Hold da så lige op med bær, og sikke en dejlige gave det er med så mange bær, hvis man orker at bruge dem. Der bliver til mange dejlige nybagte brød og boller :-)

    SvarSlet
  8. Nøøøøj, de ser lækre ud og vil vædde med de smager lige så godt. :-)
    God weekend
    Sommerknus
    Birgitte

    SvarSlet