Overnatning / Glamping

mandag den 12. august 2013

Det gror så det knager.







I mine højbede og det stykke jord jeg har ved siden af, vokser blomster og grøntsager helt vildt. Nogle afgrøder er høstet, andre klar til at blive det og endnu nogle er senere. Specielt blomsterne er dominerende deromme. Det er skønt at der nu er blomster i overflod til dejlige buketter. Solsikker og græskar vokser så man næsten kan se det. De 2 rækker solsikker, danner en uigennemtrængelig mur, der danner rum på det ellers åbne stykke. Solsikkerne er af sorterne miljøsolsikker til grøngødning og fra sækken med fuglesolsikker. Det er langt billigere at så en små farvestrålende frøposer med få frø i hver. Blomsterne skal jeg nok vise når de engang springer ud.

6 kommentarer:

  1. Ja jeg skal da love for, at det gror, selv uden regn, men mon ikke du vander.

    SvarSlet
  2. Hej Anette.Der ser da bare frodigt ud i din køkkenhave.....dejligt med blomster til buketter.Nu tror jeg ikke vi behøver at vande så meget mere udendørs.God dag knus Jette

    SvarSlet
  3. Ja du har en dejlig køkkenhave og skøn prydhave. Nu har jeg jo selv set det med egne øjne. Tak for en hyggelig snak og valmue frø i går. Håber de vil spire til næste år. Mange sommerhilsner fra Ole, min mor Kirsten og Karin, Ølstykke.

    SvarSlet
  4. ahh, hvor ser det dejligt ud, og så smukt med alle dine skærmplanter, hvad er det for nogen mon?
    Jeg satte gulerødder efter Claus Dalby metoden - det var ganske vist nye gulerødder, og måske var det en fejl, for de er snart lige så store som roer, men der er ikke mindste ansats til skærmblomster - hi hi

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sussi.
      Skærmplanterne er kongekommen. En sommerblomst man sår. De er super gode i buketter.
      Jeg har før sat gullerødder i haven for at få de fine skærmblomster. Det skal være gulerødder fra sidste år, da de blomstrer og sætter frø andet år. Så du må prøve igen med nogle gamle halvslatne til næste år :-)
      Knus

      Slet