Overnatning / Glamping

søndag den 15. februar 2015

Skurvogns opdate, fødselsdag og frø.

Det nye skurvognsprojekt har fået bygget skelet sider på i dag, med skråstivere og det hele. Næste weekend skal tagkonstruktionen laves, der skal plader på indvendigt, vindue sættes i og terrassebrædderne lægges på. Nu må vi se hvor langt vi når :-) 


Merle er blevet 2 år i dag og blev fejret både i aftes og i dag. 


Merles mor havde pyntet den fineste lagkage med Hello Kitty som er en af Merles yndlingsfigurer.


Jeg har fået de frø jeg bestilte hos Frøbutikken. En fin pakke med de dejligste motiver på frøposerne.


Jeg har bla. bestil flere forskellige ærteblomster i fantastiske farver, gulerodsblomst og kongeskærm, uh hvor jeg glæder mig til at plukke de fineste buketter.


11 kommentarer:

  1. Hej Anette, Det ser ud til, at den bliver rigtig fin. Fantastisk I har sådan et dejligt sted i kan stå og arbejde med den. Tillykke med Merle, sikke en fin kage. Den vakte vel begejstring ;-) Det er skønt vi snart kan så igen og følge de dejlige frølinger.Kh Tina

    SvarSlet
  2. I er hurtige. Det er en fin pakke med frø, du har fået.
    Tillykke med Merle.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
  3. Hej Anette.Hvor sidder Merle fint og pakker gaver ud.................og tillykke med hende.
    Og det går da hurtigt fremad med jeres nye projekt.
    Viser også mine indkøb bla. også ærteblomster. og dahlia.
    Og det kan da ikke gå for hurtigt med det forår.
    God aften Knus Jette

    SvarSlet
  4. Hvor er du altså bare HELDIG... jeg har ventet mange år på en skurvogn og jeg er bange for, at jeg kommer til at vente mange år endnu....
    Manden synes vist ikke den står øverst på min lange liste.....
    Glæder mig til at se den færdig
    Knus Susanne

    SvarSlet
  5. Hej Anette
    Spændende med endnu et projekt skurvogn - mindes stadig det dejlige besøg vi gjorde sidste år hos jer i jeres fantastiske skurvogn - har faktisk lige i dag kigget billederne igennem - jeg må ha' lavet et indlæg fra vores besøg hos jer.
    Tillykke med Marle - hvor er det en fantastisk flot fødselsdagskage din datter har lavet til hende.
    Har også bestilt frø fra Frøbutikken, men må desværre vente lidt endnu med at få dem, da noget af bestillingen er udsolgt pt - det kribler "slet ikke" i fingrene når jeg ser din flotte pakke ;0)
    God aften.
    Anita

    SvarSlet
  6. Kære Anette.
    Et varmt tillykke med Merle. Hvor er det fint, at hun sådan pakker sin gave forsigtigt ud.
    Det er en flot kage din datter har lavet. Er det ikke også en Kitty--sløjfe , som Merle har i håret?
    Det går hurtigt fremad med skurvognen, men der venter jo også mange timers arbejde i sådan én.
    Smukke frøposer. Jeg har købt latyrus hos Isabella. Jeg vil blande dem i store krukker i år. Kærlig hilsen Eliane

    SvarSlet
  7. Tak. Jo det kunne godt ligne en Kitty sløjfe :-)
    Det bliver smukt i dine krukker Eliane.
    Knus

    SvarSlet
  8. Tillykke med Merle.
    Det er dejligt at se du allerede er godt igang med masse af nye projekter. Jeg var sidste år så betaget af dine flotte billeder af dine blomster bl.a Zenia kan jeg huske var så flotte, og da jeg kunne læse at du allerede havde bestilt, tænkte jeg på at jeg vil prøve på at så nogle af de flotte zenia frø, så der er blevet bestilt ved forhandleren. I går var jeg et smut i Bilka, og købte mig fattig i dahlia, så nu vil jeg inden for de næste uger finde krukkerne frem fra deres vinterhi, så knolde i dem. De kan stå den del af drivhuset hvor der stadig er glas i. Den anden ende af drivhuset har nemlig haft besøg af Christian, Dagmar og Egon, som afholdte en ordentlig stormparty ;-( Glæder mig at følge med i jeres nye projekt
    Kh
    Kirsten

    SvarSlet
  9. Kære Kirsten.
    Det lyder da godt at du skal have zennia, de er så fine, dejligt at du lod dig inspirere. Ja dahliaknoldene kan ligeså godt blive plantet i potter nu, så får de et lille forspring og vi får forhåbentlig tifligere blomster. Ærgerligt med stormfest i dit drivhus.
    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
  10. ja det er da lidt ærgerligt, men når man bor i det sønderjyske er jeg vant til at nogle ting skal man efter et par gange, så pyt, det er heldigvis kun glas, det kan jeg erstatte. Ved de næste glas skal der bare bruge silokone og nogle ekstra klemmer. Driverhuset, som jeg kalder det, står der fortsat, så det skal nok komme til at skabe glæde. Jeg glæder mig i hvert fald. Fortsat god arbejdslyst med alt det du har gang i
    Kh
    Kirsten

    SvarSlet
  11. Jeg har også været på indkøb hos frøbutikken - det er ikke nemt at lade være, selvom man hvert år bestemmer, at næste år skal det indskrænkes. - Det var nu mest store portioner af nogle ting, der gerne må blive mange af. Det skal helst være robust, det jeg sår og planter.

    Kjærligst Hannemor

    SvarSlet