Overnatning / Glamping

lørdag den 21. februar 2015

Betonabstinenser.

Nu er det næsten 3 måneder siden, jeg sidst har støbt noget i beton. Så beton abstinenserne rører kraftigt på sig. Jeg har samlet æggeskaller i store mængder, så nu skal der snart støbes æg til påske og forårs dekokrationer.
Selv om jeg støbte en del betonæg sidste år, kan jeg sagtens bruge flere. 

En kurv med 60 æg i, ser altså helt fantastisk ud.


I år skal der især laves en del små silkehønseæg. Jeg fik først hønsene i sommerens, så jeg havde ingen små æg sidste vinter/forår. Det har jeg nu, for alle dem som skal bruges til bagning, hvor æg og hvide ikke behøver blive skilt, laver jeg hul i siden på, med en skap kniv. Æggene skylles og stilles til tørre, indtil brug.


Har du lyst, kan du HER se hvordan jeg støber smukke æg i beton.


11 kommentarer:

  1. Hej Annette,
    De betonæg har jeg nk set mig lun på. Jeg vil prøve at lave nogen. tak for vejledningen.

    SvarSlet
  2. Åh ja... jeg har heller ikke støbt siden i efteråret.... Nov. og dec. gik jo med juleriet og lige nu synes jeg der er lidt for koldt....
    Men i år tror jeg, jeg vil prøve at lave æg - de er super flotte...
    Kram herfra

    SvarSlet
  3. Du lærte mig sidste år, at støbe betonæg. Og tak for det, har virkelig haft stor glæde af det. De pynter så smukt ude i haven.
    Hilsen Heike

    SvarSlet
  4. Kære Anette.

    Betonabstinenser??:o) :o) Uha, det lyder slemt! Bare du nu ikke går og sniffer cement, når John ikke ser det.

    Æg kan man aldrig få nok af. Måske vi også tager en støberunde mere heroppe. Jeg elsker smukke æg og har faktisk en stor samling fra hele verden.

    Hav en dejlig søndag.....helst een med lidt beton i.

    Knus

    SvarSlet
  5. Hallo Anette,
    ich liebe deine Betondeko und habe letztes Jahr genau nach deiner Anleitung die ersten Eier gebastelt.
    GlG Christina

    SvarSlet
  6. Tack för tipset, de blir snygga och det ser så roligt ut att göra dem.
    Det måste jag prova på.
    Hälsningar Marika.

    SvarSlet
  7. Hej Anette.Jeg skal helt sikker også have støbt lidt mere beton..............tak for inspirationen.
    Og æg er jo snart aktuelle.
    Vil også lige fortælle at jeg har lavet et indlæg med åbne haver og plantemarkeder rundt i landet..............hvor jeg selvfølgelig også har nævnt din dejlige have.
    Håber det er ok?
    God aften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekom Jette. Tak for at du nævnte min have i dit åben have indlæg.
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
  8. de er altså smukke .. måske du også skulle prøve med gåseæg ?
    KH
    ¨Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de er smukke, jeg lavede både gåse og andeæg sidste år :-) Elsker bare de æg til at dekorere med i haven :-)

      Slet
  9. Ein god idé! - Takk for at du deler. Her er det inspirasjon å hente :-)

    SvarSlet