Overnatning / Glamping

tirsdag den 17. februar 2015

Anlæggelsen af den hvide have, og resultatet 3 år efter.

Den hvide have blev anlagt i sommeren 2011, har du lyst, kan du HER læse og se hvordan.

Sten og fliser blev lagt af far og søn, jeg var oppasser.


De nye bede klar til plantning.


Det ser ikke ud af meget i starten af august, hvor bedene blev plantet til.


Sommeren efter i 2012, begyndte planterne at fylde.


Sommeren 2013, lukkede planterne bunden i bedene.




Sommeren 2014, var der blevet den frodighed, som jeg havde drømt om. En helt utrolig forandring på bare 3 år.



Den hvide have er et af mine yndlingssteder i haven, der er en salig fred og ro over det haverum, i skumringen er der helt magisk, når de hvide blomster lyser og udsender deres berusende dufte.



17 kommentarer:

  1. Tak for kigget, det er en vidunderlig have du har fået skabt der. Jeg endte med at købe Isabellas, måtte se artiklen fra din have. Men dit indslag er bedre ;-) kh Tina

    SvarSlet
  2. Hvor er det sjovt at se udviklingen. Det er fantastisk så hurtigt det går før en have er vokset til!

    SvarSlet
  3. Takk for titten, og fint å se alt fra begynnelsen og fram til nå.:-))

    SvarSlet
  4. Det er godt at vide hvad man kan opnå på bare tre år, hvis man er ihærdig nok og har en plan!
    Må jeg spørge hvad du gør, for at holde flise gangene rene?
    Jeg så godt artiklen i Isabellas, så hyggeligt at "kende" haven og dens ejere, eller det føler jeg i hvert fald...
    Hilsen Lene

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg fejer ofte med en stiv kost, og det der ikke bukker under af den behandling, håndluger jeg væk.
      Ja det er sjovt så mange der kender mig :-)
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
  5. Hej Annette,
    Det er bare blevet så flot. jeg har jo været heldig at se di hvide have under mit besøg.
    For jer der læser med - den er absolut smuk og meget skønne bede med fine sammensætninger af blomster der afløser hinanden.

    SvarSlet
  6. Bedet er virkelig blevet flot, og jeg er helt vild med brostensbelægning. :-)
    Når man anlægger nyt, ser det aldrig ud af ret meget, men planter og specielt stauder vokser heldigvis hurtigt til.

    SvarSlet
  7. Dejlig trøst når min have er på start fasen....Anette I gør det godt....du er da også kendis nu...glæder mig til at se de nye afsnit have Danmarks Dejligste Have..

    SvarSlet
  8. Hvor er det dejligt at se det går så hurtigt med at gro til, det ser rigtig godt ud, en sand oase!
    Også sjovt at læse dit gamle indlæg;-)

    SvarSlet
  9. Kære Anette.
    Vi besøgte din hvide have i foråret 2014 og den er ganske fortryllende. Jeg blev derfor lidt skuffet over reportagen i Isabellas . Dine egne billeder yder den meget mere retfærdighed. Flot, at du har sådan et overblik, at du kan plante det til, så det ender med at dække jorden.
    Kærlig hilsen Eliane

    SvarSlet
  10. Det ser rigtig skønt ud!!
    K.Gro

    SvarSlet
  11. Hvor ser det fint ud.. En hvid have ( eller område ) er også i planerne her på Gården.. Dejligt med inspiration.. Håber jeg en dag kan lokke Gårdejeren ( der er smed ) til at lave en jern pavillon som din ;0)

    SvarSlet
  12. Virkelig smuk, kan godt forstå du elsker dit hvide haverum. Og til mig er det en skøn reminder på at ting tager tid, men at det er ventetiden værd.
    Hilsen Heike

    SvarSlet
  13. Smukt og frodigt! Det er altid sjovt at se den slags før og efterbilleder - også for en selv, så man virkelig kan se, hvor meget man egentlig har fået udrettet :-)
    Knus
    Signe

    SvarSlet
  14. HEJ Anette.Dit hvide bed var også noget af det jeg synes bedst om i din dejlige have.
    Og sjovt at se før og efter billeder.
    Elsker også hvide blomster...............de lyser så dejligt op.
    Ja !!! det er utroligt hvor hurtigt det hele går derude,
    Tak for skønne billeder.
    God dag Knus Jette

    SvarSlet