Overnatning / Glamping

lørdag den 14. februar 2015

Nyt projekt, skurvogn.

I denne weekend er min mand og jeg gået i gang med at bygge en ny skurvogn til højstjærter. Den skal stå ved siden af den store voiliere, så duerne kan flyve ind om aftenen og vi kan lukke for dem, så de kan være i fred for vilde dyr.
Den bliver 2,4m bred og 5,2m lang. Duerne skal dog ikke have det hele, for der skal være overdækket på den første 1.5m, så der opstår en overdækket terrasse. På den overdækkede terrasse skal stå en gyngestol, så jeg kan sidde der og kigge på mine duer i alt slag vejr :-) Den kommer nemlig til at stå, så jeg både kan se højstjærterne i voilieren og de hvide tumlinge i det hvide dueslag, samt udsigt over den hvide have. Kan allerede se for mig hvor godt det bliver :-)

Vi starter med bunden. I går lavede vi skelettet og satte den nederste bund på. Den har fået træbeskyttelse, herligheden skal jo helst holde i rigtig mange år. Så blev skelette vendt om og der kom 150mm flamingo i, de små venner skal jo nødigt fryse om fødderne.



Plader ovenpå, som danner det færdige gulv i skurvognen. Bjælkerne der stritter ud, er der hvor der skal være terrasse, så der skal lægges terrassebrædder på.

Lige nu ligner det lidt en tømmerflåde :-)


Nu skal vi igang med at bygge opad :-) Vi står inde i maskinhuset, så kan vi bygge på den uanset hvordan vejret arter sig. Så flytter vi den, når den er færdig.

8 kommentarer:

  1. Ejj, hvor spændende! Fedt at I bygger den med terrasse og hele molevitten - og lækkert at kan stå indendørs, så man ikke bliver stoppet af vejret. God arbejdslyst :o)

    SvarSlet
  2. Oh at være en højstjært ;0) lyder som et skønt projekt.....glæder mig til at se når yndighederne flytter ind.

    SvarSlet
  3. Det lyder spændende. Jeg kan ikke helt forestille mig det, så jeg venter på slutproduktet, og glæder mig til at se det.

    SvarSlet
  4. Kære Anette.
    Det bliver et skønt sted, hvor bedstemoren kan sidde og gynge sit lille nye barnebarn:) Har du gyngestolen, eller skal du på jagt efter en?
    Jeg er vild med dine perlehyacinter og gamle servietter. Hvad er det du har brugt som servietring? Det ser meget fint ud.
    Det ser også rigtig fint ud under Jeres træer, med alle de erantis og vintergækker. Du har godt nok meget at holde! Rigtig god søndag til John og dig.
    Kærlig hilsen Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Eliane.
      Ja der glæder jeg mig til at sidde med lille Alma i armene og gynge. Jeg har gyngestolen stående, den venter på sin nye plads :-)
      Servietringene om servietterne er nogle min mor har broderet på symaskinen, de er meget fine.
      Ja det bliver så fint nu med alle forårsløbene der pibler frem.
      God søndag til jer på fyn. Knus

      Slet
  5. Hej Anette

    Hvor er du og john nogle flittige mus, (nåe nej du kan jo ikke lide mus) :)))))))))))
    Du er heldig at John rydder på med krum hals, men han må snart være ør helt ned til sokkeholderne med alle de projekter du får lokket ham ud i. Mon ikke du skulle sende ham på forkæleses ophold her på Fyn, så kunne du låne de to mænd jeg har her i huset så de kunne blive lært lidt op i byggeprojekter og blive lidt hurtigere til at opfylde mine drømme, du har åbenbart en god overtalelses evne.

    Rigtig god søndag til jer begge.

    Knus herfra det midtfynske, Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Pia.
      John er heldigvis ikke sådan lige at køre træt :-) Her hjemme hos mig er det jo rene hyggeprojekter, i forhold til hans hverdag med store byggeprojekter, tidsfrister og vanskelige ingeniører og tegninger der ikke passer.
      Jeg tror ikke jeg er udstyret med en speciel god overtalelses emne, det handler nok nærmere om at John godt kan lide at lave noget sammen med mig, vi hjælpes jo altid ad, og han også godt kan lide resultaterne.
      Jeg tror jeg skulle have haft dine 2 mænd fra starten af hvis jeg skulle have haft en chance for at påvirke dem :-)
      Husk på at jeg har kæreste med John siden jeg var 13, så jeg lurede hurtigt af at vi havde fælles interesser, så han var værd at passe godt på, så det gør jeg :-).
      God søndag på Fyn. Knus

      Slet
  6. Hej Anette.Ja !!! så har i gang i et nyt projekt................beundre jeres energi.
    Og resultaterne er altid i top.Jeg synes det er rigtig dejligt at John og dig
    er fælles om det hele.
    De højstjærter får da et helt palads.
    Godt at i har maskinhallen at arbejde i.
    Rigtig god weekend knus Jette

    SvarSlet