Overnatning / Glamping

tirsdag den 11. februar 2014

Et stykke med bart.

 
Jeg er begyndt at klippe staudetoppe ned, og rive grene og de værste blade af i bedene. Det ser lidt bart ud, men ser man efter, pibler det op med alt muligt. Grannen får lov at blive lidt endnu, det er stadig flot grønt.
 
 
Herunder er det prydløg og hyacinter, der kigger op.

 
Hvide natvioler og betonpaddehatte.


Storkenæb og bronzefennikel.

 
Vi har det mest vidunderlige milde forårsvejr, helt vindstille og solen skinner.

11 kommentarer:

  1. Jeg har også været i gang med at fjerne blade osv. i min have. Det kribler i fingerne for at komme rigtig igang. Jeg elsker at gå og nusse i haven. I dag skinner solen her på Skiveegnen og det skal nydes i haven. Jeg skal have kigget lidt på det korn der gror i græsplænen..... min stor dreng har for en del år siden lavet et lille fuglehus til foder, som hænger i pæretræet. Det betyder at lige nedeunder gror alle fuglefrøene på græsplænen. Måske skal man bare lade det være......
    Nyder iøvrigt at følge din blog.

    Med venlig hilsen
    Ann Theresa

    SvarSlet
  2. Det er godt at der ikke bliver ved med at være bart ret længe. Hvert år bliver jeg overrasket over hvor hurtigt tingene vokser til om foråret. Og det er allerede godt i gang hos dig, kan jeg se :-)

    SvarSlet
  3. Hej Anette
    Det er altid dejligt at komme igang med at klippe ned, det er som at gå på skattejagt ;)

    SvarSlet
  4. Hej Anette
    Ja, der er meget, der er langt fremme. Det er dejligt at se på. Der er meget at glæde sig.til.Jeg har mange erantis lige nu, så dem nyder jeg meget.
    Kærlig Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlet
  5. Ja for en gang skyld var det også vindstille her, men sol nej derimod sne. Heldigvis er det næsten væk igen, men det sneede i 3 timer. Dejligt med alt det, som kommer op i bedene.
    Knus

    SvarSlet
  6. Å SÅ FINT
    HAR TATT LITT JEG OGSÅ
    NYT KVELDEN
    SØTE ANETTE
    KLEM ELI:)

    SvarSlet
  7. Ja så har I været heldige hos jer i dag. For her var der både regn og slud og det var hele dagen.
    Så du er begyndt at fjerne staudetoppe. Det ser nu fint ud og stadig har du meget grønt at se på.

    SvarSlet
  8. Har også været i haven i det milde vejr i dag og i går. Og hvor har du ret - når man først klipper staudetoppene ned, så er det som om bedet er helt bart. Heldigvis kan man se de nye skud ligge lige i jordoverfladen og vente på varmere vejr.
    Forårshilsner Heike

    SvarSlet
  9. Dejligt at I har haft sol idag her på Nordfyn har det sneet og solen har vi kun set 1/2 time idag Det myldrer op af jorden nu så det er ikke mere vinter vi skal have. Hvor er dine prydløg og bronzefennikel langt fremme :-) så er det dejligt at få ryddet lidt op så det hele rigtig kan ses.
    Kh Anne

    SvarSlet
  10. Ja, nu begynder det også at hive i mig, men planerne for de næste mange dage levner ikke meget tid til havearbejde, men lidt har vel også ret?

    SvarSlet
  11. Hej Anette. Det er måske lidt bart, men jeg synes det ser så fint ud, når det visne er klippet af. Så kan man rigtig se de små spirer.
    Her i det nordlige Odense har vi også fået lidt sne i dag og en del slud. Det dejlige solskin havde vi til gengæld i går, mandag.
    Det kribler i fingrene efter at plante vores tre store nerier om i nye store krukker, men Bilka får jo desværre ikke Claus Dalby jord hjem før til marts, så det må vente.
    Mange hilsner fra Eliane

    SvarSlet