Overnatning / Glamping

fredag den 28. februar 2014

Dorthealiljerne myldrer frem.


Mine dorthealiljer har jeg af min farmor. Jeg fik dem det første år vi boede her på gården. 2 totter fra hendes have. De er blevet flittigt delt, og de sår sig, så nu har jeg en stor og flot bestand. Jeg sender ofte min farmor nogle kærlige tanker, når jeg ser på blomsterne. Det er nu 15 år siden min farmor døde, men mon ikke hun sidder deroppe i himlen og holder øje med os :-)


Fuglekassen, som ældste datter lavede engang i skolen, er faldet ned, men står så fint op af stammen, på det træ det hang på.


14 kommentarer:

  1. Hvor er de skønne, dine dorothealiljer - og så fint med minder fra farmor!

    SvarSlet
  2. Farmor kan kun være tilfreds med det hun ser :)

    SvarSlet
  3. Det er dejligt når planter har en historie. Din farmor ville helt sikkert elske synet. Måske hun sidder på sin stjerne og kikker ned :-)
    KH Anne

    SvarSlet
  4. Hvor pragtfuldt! Bare det var mig :-) jeg har en enkel som desværre ikke har formeret sig , måske jeg skulle købe nogle flere. Men hvor ser det godt ud Anette, farmor må være mere end tilfreds :-)

    SvarSlet
  5. Jeg har også en hel skov af dorothealiljer, og jeg bliver sådan helt bevæget når jeg står og kikker på dem. De er bare så smukke! Hyggeligt at det er Farmors dorothealiljer du har i haven :-)

    SvarSlet
  6. Nej. Hvor er jeg misundelig. Jeg har ikke en eneste en i haven.
    Tak din søde besked på min blog. Kh Laleh

    SvarSlet
  7. Det er sjovt og tankevækkende at have nogle planter fra sit ophav, det har jeg også og dem værner jeg rigtigt meget om. De "frø" fra vores familier, er jo dem vi i bogstavlig talt skal leve videre på og se på, lidt filosofi, men det hører jo netop hjemme i vores meditative rum, haven :-), kh Margit

    SvarSlet
  8. De er virkelig skønne, og dejligt med en historie til!
    Ejer ikke selv nogle af dem endnu, men fik en hel kasse blandet løg, fra en have, den anden dag, så det kan jo være.....
    God weekend fra Anette

    SvarSlet
  9. Planter med historie er noget af det bedste at have i sin have.

    SvarSlet
  10. Jubi! I min nye have, har også jeg fundet 2 bitte klynger helt ude i hækken med Dorethea liljer, sikke glad i låget jeg blev 😀 håber der dukker flere overraskelser op.... De har ikke en man kan sende en kærlig tanke, men pyt.... God weekend til dig og alle andre

    SvarSlet
  11. Hej Anette.Hvor er de smukke dine Dorothea liljer Har desværre ikke nogle selv.
    Men dejligt at du kan takke farmor for dine.
    Har selv en del blomster fra min mor...........og dem værner jeg også om.
    God weekend til dig knus Jette

    SvarSlet
  12. Fine Dorthea liljer du har fra din farmor!
    Jeg har selv fået nogle klumper med Forglemmigej fra min mormors kolonihave... de betyder alverden for mig.
    Bliver så glad når de blomstre :o) -og faktisk har jeg i går set, at de er på vej op... jeg har plantet dem rundt om nøddetræet som jeg også har fra mormors kolonihave :o)
    Kh jannie

    SvarSlet
  13. Planter med historie er noget af det bedste at have i sin have.Din farmor ville helt sikkert elske synet. Måske hun sidder på sin stjerne og kikker ned :-)

    SvarSlet
  14. Har lige læst at Dorthealiljer skal plantes hurtigt efter de er gravet op, så dem man får hos naboen klarer sig bedst

    SvarSlet