Overnatning / Glamping

fredag den 7. februar 2014

Årets første hornvioler.

Så kom der endelig hornvioler i butikkerne, jeg har købt nogle stykker til bordet på den overdækkede terrasse, udenfor vores hoveddør. De lyser så dejligt op, og de små glade ansigter hilser på en, hver gang man går forbi.
I går fik jeg fejet, revet blade og grene sammen. Hele gårdspladsen fik en tur med riven. Så nu fremstår området foran huset frisk og indbydende, noget jeg sætter stor pris på, det er simpelthen så rart at kigge ud på. I dag er det gråt og regnfuldt, men pyt, horrnviolerne spreder lys og glæde.





16 kommentarer:

  1. Hvor har du været flittig.
    Hornvioler er smukke, og så står de længe.
    Her regnet det også, så ikke lige vejr til udendørs arbejde
    Tak for kigget.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlet
  2. Ja her er det bestemt heller ikke udevejr. Hornvioler har jeg ikke set endnu, men de kommer nok.
    Knus

    SvarSlet
  3. Dejligt med de søde små blomster, jeg har godt nok heller ikke set dem i butikkerne endnu, men de kommer helt sikker, og ja vi må håbe på bedre vejr i weekenden, jeg har selv en masse projekter i haven vi gerne skulle nå.
    KH Linda - Mrsdahl.com

    SvarSlet
  4. Åhhh, de små skattebasser så jeg i rema i går, og blev så glad, men købte nu ikke, da så lidt forkølede ud;-)

    SvarSlet
  5. Hej Anette
    Har lige fået Isabellas ind af døren, endnu en FLOT artikel om dig og dit hus og have, hvor ser det GODT UD, og så forstår jeg, at vi kan forvente mere, jeg glæder mig allerede. (godt jeg tegnede et abonnement)
    Dejlige billeder du viser også her i indlægget, jeg må følge dit eksempel, og ud og ha´ købt nogle hornvioler til at sætte i haven, for så kommer det da til at se rigtig forårsagtigt ud.
    God weekend.
    Mange hilsner
    Anita

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anita.
      Tak skal du have.
      Nu er jeg da lige ved at revne af spænding, jeg vidste ikke at det var i dette nummer artikler ville blive bragt. Jeg har også Isabellas på abonnement, men mit nummer er ikke kommet endnu. Det udkommer i butikkerne på mandag, men måske er jeg heldig at posten har det med i morgen. Ja du kan godt glæde dig, for der kommer mere fra min have i Isabellas :-)

      Slet
    2. Annette havde jeg haft en scanner her hjemme havde jeg scannet artiklen til dig, men det har jeg desværre ikke. Jeg håber du får bladet med posten i morgen.
      Mange hilsner
      PS. Ellers skriv lige til mig i løbet af i morgen hvis ikke du har fået bladet, det kan være min mand kan scanne artiklen til dig ;0)
      Anita

      Slet
  6. Nøj hvor er du heldig...har nemlig ikke set nogen endnu men det kommer vel...de er bare uundværlige.
    Hilsen Rita fra Blomstertøsens have

    SvarSlet
  7. Jeg mener at det faktisk er (lidt) forår nu. Og den tanke underbygger dine hornvioler så fint :-)

    SvarSlet
  8. Hej Anette.Dejligt at du lige mindede om at det er tid til de små hornvioler..........de er ikke til at undvære.Og hvor ser der fint ud på din gårdsplads.Kan se at du slet ikke har noget sne?
    Ja! nu kan vi så småt dufte foråret.
    God dag knus Jette

    SvarSlet
  9. Hej Anette. Hvor har du været flittig. Det pynter når man får revet gårdspladsen.
    Jeg har ikke set hornvioler endnu, men det bliver dejligt når de kommer frem.
    Dine er rigtig fine i zinkpotter, det klæder dem godt. Jeg kan se du har en masse rhododendron, dem glæder jeg mig til at se i blomst.
    Mange hilsner fra Eliane.

    SvarSlet
  10. Stemor er vår :) og jeg ønsker meg en dag med øsende pøsende regn det hadde vært deilig....her har det ikke regnet på mange måneder.God helg

    Vennlig hilsen Elisabeth

    SvarSlet
  11. Så må jeg købe Isabellas igen, Jeg køber det ikke regelmæssigt, jeg synes tit der har været for mange madopskrifter I. Men bladet ser jo lækkert ud og så sent som idag, har jeg kigget I det nr. hvor der var en artikel om dig.
    Jeg holder også meget af Hornvioler. Har du den hvide Hornviol I din hvide have? Den sår sig villigt, jeg har haft min I flere år.
    Knus fra Hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne.
      Ja det må du nok hellere :-) dejligt at du stadig har glæde af bladet med julehaven. Jeg gemmer også bladene og bliver ved med at finde inspiration i ældre numre.
      Nej jeg har desværre ikke den hvide som selvsående. Har ellers plantet hvide hornvioler i den hvide have 2 år i træk, men det ser ikke ud til at de sår sig her hos mig. Da jeg kun håndluger, ville jeg opdage de små planter, hvis der kom nogen. Så jeg må nok fortsætte med at plante nye hvert år, for undvære dem kan jeg næsten ikke. De er så flittige til at blomstre og gør det i mange måneder.

      Slet
  12. Hornvioler er så smukke. Vidste ikke, at man kunne købe dem nu. God weekend :-)

    SvarSlet
  13. Violer er lige hvad man har brug nu, de er jo så fantastiske og stærke, tåler frost og blæst, selvom de ser sarte ud. Hvor spændende med Isabellas, det må jeg få købt.

    SvarSlet