Overnatning / Glamping

søndag den 21. februar 2016

Muldvarpejagt.

Muldvarpejagten er igen i gang. Forleden dag var jeg en smut forbi ældste datter, som holder vinterferie med pigerne. Merle og bedstemor var lige en tur rundt i deres have og se til deres muldvarpesakse. Der var gevinst 2 steder, hvilket Merle var meget begejstret for, og hun mente bestemt også at hendes far ville blive glad.

Merle er lige blevet 3 år, hun elsker at være ude. Alt bliver undersøgt, og hun vil så gerne hjælpe med havearbejdet.


Muldvarpene lagde vi på det lille havebord, så Merles far kunne se dem, når han kom hjem. Vintergækkerne i potter har Merle hjulpet med at plante i potter og putte mos omkring.


Merle synes de er meget søde og bløde.


                                        

Mon ikke det barn er blevet smittet med  havebaciller, hun elsker at være ude i haven.


Hvis du vil se hvordan jeg sætter en muldvarpesaks, så se HER

15 kommentarer:

  1. Hun er så sød, hende Merle! Slet ikke til at stå for. Dejligt at se hendes naturlige forhold til de døde muldvarpe - ikke alle børn ville være så cool! Som barn fangede jeg engang i muldvarp med de bare hænder! Det havde jeg nok ikke gjort i dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej jeg bruger også handsker, men det vil Merle ikke. Børn elsker at lære og undersøge, hvis de ellers får lov.

      Slet
  2. Ja det er da en rigtig gardengirl, jeg tror ikke, jeg ville have stået med dem med bare hænder, heldigvis findes de ikke på Samsø.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. I er heldige på Samsø at i ikke har sådan nogle der laver ballade. Jeg bruger også handsker, men det vil Merle ikke. Man kan selvfølgelig heller ikke mærke hvor bløde de så :-)

      Slet
  3. dejligt med en god hjælp i haven og på jagten efter muldvarper. Dem er der desværre mange af i år,så hun kan til at fange mange af dem. Som barn jeg huske at man ved kommunen kunne få penge for hver muldvarpe man afleverede ved kommunen. Så der var en ældre mand der cyklede rundt i byen med muldvarperne hængende på rattet af cyklen.
    Det er dejligt at hun gerne vil med ud og kratte i jorden og følge dig med det du laver. Skønt
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
  4. Hvor er I bare gode! Tror lige jeg skal have vist Ulrik hvordan du fanger dem - vi har nemlig en hel hær af muldvarpe i haven lige nu, men ingen af dem vil gå i fælden...

    SvarSlet
  5. Skønt indlæg, hvor er Merle sød :-)
    Det er så dejligt at se, hvordan hun får lov til at være med i haven og undersøge hvad hun møder. Hun skal nok få grønne fingre lige som sin mormor :-)

    SvarSlet
  6. Godaften Anette.Skønne billeder af Merle der aer de døde muldvarpe.Hun er da bare et rigtig naturbarn.
    Har jo læst her på bloggen at der er flere der er generet af dyrene.Men en fin historie du henviser til.God aften Knus Jette

    SvarSlet
  7. Åh så dejlige billeder og lille Merle er så skøn. Hun er så sød når hun står der med de små bløde muldvarper. Tror vi alle som børn har hygget med dem. Deres bløde pels er uimodståelig.....
    Har lige hørt i tv at der er så mange i år pga. det våde vejr. Deres gange er oversvømmet og derfor skyder der tuer op over alt. Hun sagde at man skulle fjerne det overskydende jord som kom op. Men at en saks ikke hjalp da den næste bare ville flytte ind pga. mangel på tørre gange for tiden. Men hun kom ikke med en løsning på hvordan de så blev udryddet....

    Rigtig skøn dag og velkommen til en ny frisk uge

    Charlotte

    SvarSlet
  8. Jeg har fået fortalt at min oldefar havde en vest af muldvarpe skind. Som barn havde jeg et par dage en i en stor balje. En af mine veninder ville så gerne have den og fik den med hjem i en spand. Hun mente den sagtens kunne bo i hendes mors altankasse.
    Her fik den jo hurtigt rodet så meget at alle blomster røg op og den sprang ud over kanten og væk var den...vi var vist ikke så populære efter den historie.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har helt sikkert været en meget fin vest.
      Skarnsunger :-) Den var sikkert ikke gået i dag. Er sikker på i havde det sjovt og hyggede jer. Synes det er synd for nutidens børn, at de ikke får sådan nogle oplevelser som vi gjorde, som en naturlig del af dagligdagen.

      Slet
  9. Tak for din udførlige beskrivelse af bekæmpelsen af de "bæster", som jeg osse har rigeligt besøg af.

    Og skønne Merle, hvor er hun kær :)
    Har du mon opskriften på hendes søde hue ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekom. Ja hun er kær. Huen er ikke hjemmestrikket, hendes mor købte den forrige vinter, så det er anden vinter hun har haft glæde af den.

      Slet