Overnatning / Glamping

tirsdag den 24. juni 2014

På besøg hos Claus Dalby.

I søndags var min man og jeg på besøg i Claus Dalbys vidunderlige have. Et stort ønske der gik i opfyldelse. Vi holdt en ferieeftermiddag, hvor min forældre og min søster passede haven. Det var en meget stor oplevelse at besøge haven. Haven var toptrimmet, vejret smukt og masser at søde og meget intresserede havegæster. Claus var i sit es og fortalte smittende om sin haveglæde. Den ene smukke plantesammensætning efter den anden, vidunderlige duftende roser og skønne stilleben. En helt igennem vidunderlig eftermiddag, der gav så meget glæde og inspiration.

Vi var der i god tid, og fik rig lejlighed til at hilse på kendte havevenner og bloggere, det var rigtig dejligt og en skøn bonusgevinst.

Herunder en spændt ventende Fru Pedersen ved indgangen. 




Vidunderlige stilleben. De meget småbladede planter er husfred, sådan nogle skal jeg helt sikkert have i krukker :-)





Smukke opstillinger og farvesammensætninger.


En frodig rosenbuegang, her rosa helena, med en skøn duft.


Fru Pedersen nød siddepladserne flere steder i haven og sugende stemningen og indtrykkende til sig.


En af de mange skønne buketter.


Kig gennem orangeriet.


En helt vidunderlig og uforglemmelig dag, der giver stof til mange dejlige havedrømme.

12 kommentarer:

  1. Man kan tydeligt se hvor forventningsfuld du er, og med rette - Claus Dalbys have er et rent paradis for havefolk.

    Tak for turen :)

    SvarSlet
  2. Hej Anette

    Dejlige billeder du eller John har fanget hos vores allesammens have guru

    To timer går alt for hurtigt i dette vidunderlige paradis, hvor man næsten løber for at nå at se det hele og indsnuse alle de forskellige herligheder der findes i dette paradis.

    Det er helt sikken en dag som har printet sig fast og man husker længe på.

    Det var rigtig hyggeligt at hilse på jer, desvære nåede jeg ikke at fange dig inden tiden udløb og vi var spredt for alle vinde igen. Men du skal vide at du ikke er glemt på nogle måder. Jeg er inde og vende hos dig hver eneste dag, men mit hovedet har drillet mig rigtig meget, så de timer jeg har og hvor jeg kan være aktiv har ikke været mange den sidste måneden. Jeg håber at få manden overtalt til en tur over til dig inden længe.

    Knus herfra det midtfynske, Pia


    .

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg havde det på samme måde, ville gerne have snakket mere med jer, men ups så var tiden forsvundet :-)
      I er meget velkomne, når tiden og helbredet vil. Knus

      Slet
  3. Hvor ser det bare skønt ud, kunne godt bruge en tur i den skønne have. kan godt forstå at du nød turen til Claus Dalbys have, heldige kartoffel.

    SvarSlet
  4. Det må have været en hel fantastisk dag! Nu er du garanteret fuld af inspiration og nye ideer :-) Det er også nogle rigtig dejlige billeder du har taget.

    SvarSlet
  5. Hej Anette, dejlige billeder fra en dejlig dag med glade og haveinteresseret mennesker og samtidig at hilse på nogle havebloggere man skriver sammen med. Det er sjovt at se, som jeg også har skrevet til andre bloggere der har lagt billeder ud, at se så mange forskellige vinkler på havebesøget og gudskelov for det :-). I tirsdags og onsdags var jeg i Sverige og besøge blomsterkunstner Tage Andersen i Gunillaberg. Det er også et helt fantastisk sted, men på en helt anden måde. Jeg lægger billeder ind på bloggen, nok først i næste uge, da der er meget at berette om, tror faktisk heller ikke at der er så mange der kender ham. Forsat god aften, kh Margit

    SvarSlet
  6. Sikke skønne fotos, ren livseliksir... :0)

    SvarSlet
  7. Hej Anette.Sikke en vidunderlig tur i havde til CD s smukke have...............dejligt at komme ud og opleve og få ny inspiration.
    Men din have kan bestemt godt være med..............vi var begge glade for at have oplevet den.
    God dag knus Jette

    SvarSlet
  8. Hej Anette. Ja, det var en dejlig dag, som vi sent vil glemme. Håber også at komme til det nordlige og se din have ved lejlighed. Hilsen Tina (hvis søster du mente at genkende... )

    SvarSlet
  9. Det må have været en skøn oplevelse at se den skønne have - har altid undret mig over at man ikke har set billeder fra dette skønne muret hus med de søgler og den skønne davidsstjerne.....tak for stilleben - Anette du må have været hel høj af berusselsens planteglæde bagefter...

    SvarSlet
  10. Kære Anette - tak for dine søde ord og besøg. Glæder mig til at opleve dit paradis en dag. Kh Claus

    SvarSlet
  11. Ja, det var en dejlig dag. Kan se vi har fanget lidt af det samme gennem kamera linsen ;0)
    Mange indtryk at fordøje - på den gode måde ik..

    SvarSlet