Overnatning / Glamping

søndag den 29. juni 2014

Blåbær og muselmalet.

Jeg elsker mit gamle stel i muselmalet, fattigmands udgaven. Det er så fint og bringer dejlige minder frem om somrene i min mormors kolonihavehus, hvor det samme stel blev flittigt brugt. Tror min mormors stel fulgte med kolonihavehuset da det blev solgt, for mit har jeg selv samlet, med hjælp fra familie og veninder.
Jeg synes det er så fint sammen med andre skåle og fade med blåt mønster. Her en lille skål med et firkantet mønster. Skålen er fyldt med blåbær, der ser så dejlige ud i den lille skål. 


Bakken står på bordet ovre ved skurvognen og vækker tanker om en dejlig kop eftermiddagste. Elsker at lave små opstillinger og arrangementer der sætter fantasien i gang.


3 kommentarer:

  1. Blåt/hvidt porcelæn er bare klassisk pænt, og så er det nemlig, som du siger, godt at mikse forskellige mønstre.

    God ny uge til dig, Anette :-)

    SvarSlet
  2. Har også altid elsket stel med blåt på, og det muselmalede bringer også minder frem her, blåbærene kunne jeg ikke lade stå længe, køber af og til en lille bakke, og den er ædt inden jeg er hjemme, bedre end chokolade om du spørger mig:-) glæder mig til der kommer bær på vores.

    SvarSlet
  3. Hej Anette.Dejlig opstilling du viser.Har også arvet et helt kaffestel af det muselmalede fra mine forældre..
    Og fik to små blåbær buske af en haveveninde sidste år.
    God dag knus Jette

    SvarSlet