Overnatning / Glamping

fredag den 6. juni 2014

Det blomstrende drivhus.

Jeg har jo 2 drivhuse, og i det ene har jeg overvintrede sommerblomster stående. De fleste er nu ved at være i blomst, og klar til at blive flyttet ud på havens terrasser, og brugt i diverse stilleben. Aldrig tidligere har de været så tidligt i blomst efter vinteren. De overvintrede er fuchia og pelargonier. 


Der er kommet et par tvillingeblomster på bordet, de er dog nye.


Fuchierne har jeg jo arvet, fra min mosters ven. Dem passer jeg godt på. 



Pelargonierne har mange knopper og de første planter er flytter ud på sommerpladsen.


5 kommentarer:

  1. Det ser fint ud i dit drivhus, sikken en masse blomster. Jeg har lige læst artiklen om din have i bladet Alt om haven. Det var en flot artikel.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, ja det var en rigtig fin artikel, den er jeg glad for.

      Slet
  2. Ser godt ud med alle dine sommerblomster, ja alt er tidligt i år, men så kan vi forhåbentlig også nyde det længere :-)

    SvarSlet
  3. Tænk sig at kunne overvintre sommerblomster! Pakker du drivhuset ind i bobleplast? Hvordan opvarmer du det? Jeg synes der er mange lidet smukke fuchiaer, men jeg køber gladeligt nogle forskellige hvert år, fordi der også er mange dejlige. Når endelig man finder nogle, man synes er skønne, ville det være godt at kunne få dem gennem vinteren.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg opbevarer dem inde i stalden i et frostfrit rum om vinteren. Når jeg sætter dem ud i drivhuset om foråret, tænder jeg nogle bloklys, hvis der loves nattefrost. Jeg har tidlige gravet mine fuchier ned i en kugle, ligesom man tidligere gjorde med kartofler og gullerødder, det fungerede også fint. Ja der er altid nogle, som man bliver særlig glad for. Sidste år havde jeg en småblomstret lyserød dobbelt petunie, den har jeg ikke set nogen steder i år. Til gengæld har jeg fundet den i en sart svovlgul, som også er meget sød.

      Slet