Overnatning / Glamping

søndag den 15. juni 2014

Olietønde som plantekrukke.

En af mine olietøndekrukker er plantet til med kæmpeverbenaer. Planterne lavede jeg sidste somme. Nogle selvsåede eksemplarer blev plantet ud på række i køkkenhaven. I vinters var der dækket med vintermåtter. De har nu alle fået nye pladser i diverse krukker. De vokser fint og nogle af dem er ved at sætte blomsterknopper. 




Olietønden indgår nu i en ny opstilling ved den overdækkede terrasse på gårdspladsen. En spand med heliocrysum og en balje med en småblomstret petunie, udgør det grønne, mens en kurv med betonæg og en gammel glas vinballon udgør pynten, sammen med en glaskugle på stativ.



Er rigtig glad for den lille blomsterrige petunie.



Du kan se HER hvordan olietønder bliver forvandlet til havekrukker.

4 kommentarer:

  1. Hej Anette.Så jo i den lille film,hvordan i lavede olietønder om til krukker.
    Og fin opstilling du viser..........er vild med din gamle vinballon.
    Dejlig petunia..........der er kommet så mange nye på markedet.
    God aften Knus Jette...........der viser mit gamle æbletræ med hosta rundt
    om...........efter inspiration fra din have.Det var manden der forslog det.

    SvarSlet
  2. Jeg har kæmpeverbena for første gang i år - jeg er spændt på udspring. Min står på altanen og giver lidt højde i krukkerne.

    SvarSlet
  3. Hvor ser det fint ud :0)
    Jeg har først i år fået øjnene op for småblomstrende petunia, men jeg tænker der godt må flytte lidt flere ind i min have..

    SvarSlet
  4. Super idé med olietønden! Din zinkbalje med petuniaerne er også skøn!

    SvarSlet