Overnatning / Glamping

tirsdag den 27. oktober 2015

Vild med kugler og troldeunger.

Mine fiskekugler i glas, indgår i årets julehave i nogle store dekorationer i haven, sammen med andre kugler. Her er de samlet i bålfadet, på et underlag af gran. Der er foruden fiskekugler, med og uden net, moskugler, bladkugler og en pilekugle. 


Bålfadet med julekugledekorationen står under vores troldhassel, som er blevet stammet lidt op.


 Fiskekugler kan købes HER 


En opstamning var ved at være nødvendig, da det ikke var til at komme rundt om troldhaslen mere, det ses tydeligt på græsset, hvor stor den har været, nede ved jorden. Nu er der lagt nyt flis på og så kommer græsset nok tilbage, ellers må jeg så lidt til foråret.


Jeg kan godt lide at de krogede stammer er kommer frem.


Troldungen Merle kan lide at kravle i de krogede grene.


Den mindste af troldungerne, Alma er vild med de forskellige kugler.


Nå ja og så putter hun alt i munden :-)

















Merle og Alma er vores 2 børnebørn, de kom lige forbi og hjalp bedstemor lidt i haven i det dejlige milde efterårsvejr.

11 kommentarer:

  1. They are so lovely- what a wonderful afternoon to have garden "helpers" like these!
    Lise-Lotte

    SvarSlet
  2. Flot at bruge fiskekuglerne i en dekoration sammen med andre kugler. Jeg tør bare ikke bruge mine udendørs...det er nogen min oldefar har fået af fiskerne ved Vestkysten, så dem passer jeg på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg godt forstå at du ikke gør. Men tænk lige på hvordan fiskekuglerne blev brugt, de blev smidt op på dækket, de er robuste og i meget kraftig glas, så jeg tager chancen, men mine er heller ikke arvede.
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
  3. Det klæder virkelig træet at være stammet op! Og troldeungerne er godt nok nuttede :-)

    SvarSlet
  4. Meget stort og smukt troldetræ :-)
    Og de sødeste børnebørn også :-)
    De er altså meget smukke dine kugler, dem må jeg tjekke ud og skaffe nogen af :-)
    Ønsker en smuk efterårsuge :-)

    SvarSlet
  5. Bedårende troldeunger ved det flotte opstammede troldhasseltræ.
    Fantastiske udebilleder af pigerne.
    Glæder mig meget til at blive bedstemor til februar.
    Jeg er vild med dine fiskerkugler både med og uden reb.
    Knus fra Ingeborg

    SvarSlet
  6. Kære Anette.
    Tak for nogle rigtig skønne indlæg. Jeg glæder mig vildt meget til vi skal overnatte i din julehave!!! Hvor ser der dejligt ud ved dine skurvogne og dine fiskekugler sammen med andre kugler, er en god idé, som jeg tror vi vil snuppe. Troldebørnene er skønne, de må gerne komme på besøg, når vi er der:):) Det var en rigtig god idé, at stamme troldhasselen op, det blev den smukkere af.
    Mange kærlige tanker fra Eliane

    SvarSlet
  7. Kære Anette Hvor ser det flot ud det fad og så under den afsindige smukke troldhassel.
    Hvor er dine søde trolde piger vokset, det går lige pludselig stærkt. Kh Tina

    SvarSlet
  8. Hej Anette. Det ser rigtig flot ud med fadet og så beundrer jeg også troldhaslen. Det ser rigtig godt ud at den er stammet op og man kan se de krogede grene. Det er virkelig et flot stykke arbejde. Dine pilekugler foran skurvognen er også flotte. Det er rigtig hyggeligt.

    SvarSlet
  9. Jeg får helt lyst til at gå ud med saksen og stamme vores op. Det ser vildt flot ud. Tænk, at den mindste allerede er blevet så stor - nuttede, er de .-)
    kh, Karen

    SvarSlet
  10. Dejlige billeder af Troldene, dem alle :-)
    Vh Jonna

    SvarSlet