Overnatning / Glamping

lørdag den 10. oktober 2015

Fritgående ænder.

Ænderne nyder det fri liv, efter de nu dagligt går løs på matriklen. De holder sig nu pænt til området ved køkkenhaven og den gamle møddingsplads. Så kan de hurtigt smutte ind i andegården, hvis der kommer uventede lyde :-) 

Det er rigtig sjovt at de nu går frit, ofte følger de efter mig, for lige at se hvor jeg mon skal hen. Når jeg står omme i maskinhuset og støber beton, kommer de lige og kigger ind, og snadrer i den store vandpyt der nu i flere dage har været foran porten.


 I dag har jeg bla. taget billeder af nogle af de varer der kommer til salg i Haveshoppen, og det lille zinkbadekar er et af dem. Det er afprøvet og godkendt :-)


10 kommentarer:

  1. Det ser hyggeligt ud men her ville det aldrig gå. Ræven sætter visitkort lige udenfor haven, så skal vi have fjerkræ skal der vist laves en helt fæstning til dem.

    SvarSlet
  2. Årh, hvor er de søde! Hvad siger hunden?
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Han snakker lidt til dem :-) Og skælder lidt ud, hvis de kommer for langt fra andegården :-)
      Når hønsene har lagt et æg, kagler de helt vildt, det svarer han igen på med en helt bestemt hylen :-)
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
    2. Det er da en god hund :-) Jeg er noget i tvivl om hvordan mine vil reagere på høns og ænder som jeg jo ønsker mig ... Men dyr kan jo nemt blive venner på tværs af arter, så mon ikke det kan lade sig gøre ...? Det kan det i hvert fald hos jer, kan jeg forstå :-)

      Slet
  3. Hej Annette,
    Dejligt med fritgående ænder. De spiser ikke alt grønt i køkkenhaven?
    Måske den er hegnet lidt ind - men sæsonen er jo på hel.
    Flotte Georginer du stadig har.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej de spiser ikke det hele :-) men der er jo også meget. Det er ikke sådan at man kan se hvor de har nippet lidt.
      Ja georginerne står rigtig flot endnu, og der er til mange buketter endnu.

      Slet
  4. Ejj, hvor er det altså bare hyggeligt:-)!

    SvarSlet
  5. Hej Annette, jeg følger lige med i dine erfaringer med de der fugle, jeg elsker fugle, gæs, og ænder især, de virker så livsgivende. Dog ville jeg også være parat til at slagte dem, det er vel også formålet hos jer.
    Venligst
    Henrik

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja vi slagter også nogle af dem, feks. har vi lige slagtet de 10 hanekyllinger, for så mange haner går det jo ikke at have :-)
      Vi skal også have andesteg til jul,men vi skal da beholde så mange, så vi også kan få ællinger til næste år :-)
      Vi bor jo på landet og har altid gjort det, så vi er vandt til at spise det vi avler, de kan jo ikke blive som kæledyr allesammen. Især ikke når der kommer dyrebørn, for så bliver besætninger hurtigt meget stor :-)

      Slet
  6. Det er så dejligt at have dyr omkring sig. Sådan en flok ænder ser hyggelige ud. Det er noget andet med gæs - sådan en flok angreb mig engang. Jeg KUNNE jo også have ladet være med at sige 'æbler og svesker' til dem... :-)
    Kh, Karen

    SvarSlet