Overnatning / Glamping

onsdag den 21. oktober 2015

Kig med ind i granhytten.

I dag er lysthuset i jern blevet pakket ind i gran. Det er blevet en tradition i julehaven. Når bladene for alvor er faldet af træerne, er det dejligt med noget grønt til øjnene. John har jo ferie fra sit job, så i formiddags hjælp vi hinanden med at beklæde jernlysthuset med store grangrene, jeg holder og John binder dem fast.

Her et lille kig, hvor grene ikke når helt sammen, det er nu med vilje, for så kan man se de levende lys fra begge sider :-)


Vores grønne granhule.


Indenfor er der blevet julestemning. Udenfor i spejlbassinet, er der stadig glaskugler, de skal op inden det begynder at fryse, og jeg har planer om at de skal indgå i en udendørs dekoration.


På bordet er der foruden juleroser, kommet et fad med betonjulekugler. Du kan se hvordan jeg har lavet dem HER


Sifonflasker og en stor julerose, lanterne med levende lys, og en købt kogle, som er flere år gammel, den ligner beton, men er det ikke.


Fik forleden købt de første juleroser til julehaven, de er da smukke.


Oliventræet får lov at blive stående, indtil vejudsigten lyder på minus 8-10 grader. Sommerblomsterne i trætønden er skiftet ud med frisk buksbum.


Modsat det hvide bord, står et lille plantebord, der er ikke lavet så meget om, kun et par kogler og en gren af korkelm i krukken med pletter i luften, er kommet til.


Lysene i lanternerne skaber julestemningen sammen med koglerne.


Når jeg går og laver julehave tænder jeg levende lys i det område jeg arbejder i. Tænk at man kan kalde det arbejde at gå og lege i haven :-)

Har du lyst kan du se hvordan jernlysthuset ser ud om sommeren uden gran. Se HER

19 kommentarer:

  1. Hej
    Er nylæser. Sikke en fantastisk blog du har . En fantastisk have . Ja jeg er vild benovet . Tusind tak for alle de smukke inspirations billeder og DIY . Min mand får travlt i den kommende weekend .
    Hilsen Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Velkommen Marianne. Tak og velbekomme. Det glæder mig at du kan bruge nogle af ideerne. Husk at forkæl din mand, når han skal i gang med ideerne :-)
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
    2. Du kan tro jeg er taknemmelig for at han hjælper mig og fører mine ideer ud i livet. Han bliver så forkælet ;)
      God dag til dig
      Hilsen Marianne

      Slet
  2. Ej altså hvor ser det godt ud. Jeg må også i gang med julehave i år, har fået en masse inspiration til sommerhaven også fra din skønne blog.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes det er en skam at pakke haven helt ned som rigtig mange gør, for der er da stor glæde ved at kunne bruge dem i vinterhalvåret også. God fornøjelse med din julehave.
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
    2. Lige præcis, haven er så hyggelig ved juletid også. Mange tak.
      Kh Anja

      Slet
  3. Hej Anette

    Ud ha hvor du frister med alle dine ideer. Det bliver bare så godt. Men hvorfor skulle det ikke det, det er altid med kæmpe fornøjelse at aflægge din julehave et besøg.
    Jeg glæææææder mig. Godt John har ferie så han kan hjælpe dig, det er trods alt ikke noget du kommer sovende til.

    Rigtig god dag til jer begge.

    Knus herfra det midtfynske, Pia

    SvarSlet
  4. hej Anette. Hvor bliver jeg dejlig glad og inspireret af dine billeder. Jeg skal have vinter pyntet ved vores nye sommerhus, så jeg vil skele lidt til dine skønne opstillinger. Dejligt at have en mand til at hjælpe, det synes jeg også. Ha en rigtig god dag. Knus herfra mig. :-)

    SvarSlet
  5. Hej Anette. Hvor er dine opstillinger dog inspirerende. Jeg suger til mig og synes simpelthen det ser så godt ud! Du har så mange gode idéer, men du har også samlet et flot lager af mange ting. I år skal jeg for første gang holde julehave for Pelargonieklubben. Det er kun én dag, men jeg er også igang med juleforberedelser. Jeg sidder om aftenen og laver hjemmelavede ting af naturmaterialer. Det er et hyggeligt arbejde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor bliver det spændende med din første julehave, er sikker på Pelargonieklubben vil nyde dine anstrengelser :-) Ellers er en julehave jo til glæde for en selv, her helt ind til foråret. For når julen er overe og lyskæderne og det allermest julede er væk, er det kun en smuk vinterpyntning der står tilbage. Rigtig god fornøjelse med din julehave :-)
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
  6. Hej Anette.
    Skønne billeder dom altid. Håber jeg engang når at se din julehave også
    Du skriver at oliventræet først kommer ind ved 8-10 gr. frost. Er det din erfaring at det kan tåle det. Så vil jeg da overveje at ladr vores stå ude også.
    kh Hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Ja oliventræerne kan tåle ned til minus 10 grader, så når det nærmer sig det, kommer de ind i garagen, hvor der ikke bliver så koldt. Fordelen er at de beholder bladene og ser friske ud til foråret. Nogle af mine oliventræer kommer ind i den kolde udestue, men der holder jeg også øje med temperaturen.
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
    2. Tak for dit svar. Det må afprøves her i Kalvehave da krukken efterhånden er blevet så stor og svær at flytte i havestuen.
      kh Hanne

      Slet
  7. Ih altså, hvor ser det hyggeligt! Så programmet fra haven hvor I binder gran på lysthuset. Det er noget af en opgave. I er søreme seje!

    SvarSlet
  8. Hej Anette.Det ser bare skønt ud al det i får lavet i haven.Og dejligt at i også bruger den til at holde julehave..................ville ønske der ikke var så langt over til dig.
    For jeg er sikker på at det er rigtig dejligt at opleve din julehave.
    Skøn hulestemning i lysthuset........................og med masser af levende lys kan det da kun blive en fantastisk oplevelse.
    Rigtig god dag knus Jette

    SvarSlet
  9. Fantastisk!
    Ble virkelig inspirert til å lage en granhytte ved mine armering-vegger!
    Takk for en super-ide:)

    SvarSlet
  10. Så smukt.
    Hold nu op du går til den. Det bliver virkelig så smukt og flot til jul. Fantastiske billeder. Er helt fascineret. Virkelig hyggeligt :)
    Rigtig skøn aften
    Charlotte

    SvarSlet
  11. Så smukt.
    Hold nu op du går til den. Det bliver virkelig så smukt og flot til jul. Fantastiske billeder. Er helt fascineret. Virkelig hyggeligt :)
    Rigtig skøn aften
    Charlotte

    SvarSlet