Overnatning / Glamping

torsdag den 15. oktober 2015

Kongen af Danmark duft i soveskuret.

I soveskuret er der en fantastisk dejlig duft af kongen af Danmark. Klematisen med små pink og hvide blomster udsender denne eventyrlige duft. Let og elegant svæver den i sit stativ i den gamle støbejerns gruekedel. Navnet er Triternata "Rubromarginata"

 Selv om efteråret har gjort sit indtog, er der stadig dejligt i soveskuret.


Nu står soveskuret snart til en jule/vinterhave makeover, et af de første steder jeg tager fat i næste uge, jeg er allerede i gang og de første steder er klar til julehaven.

Sidste jul så der sådan ud, kig HER


7 kommentarer:

  1. Jeg kunne snildt snuppe "en morfar" i duften af Kongen af Danmark.... :o)

    SvarSlet
  2. Din clematis må være ung , Vores fylder ret meget i lanskabet og sender sine fine dufter ud af Anis

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Ege.

      Hvor jeg dog nød gensynet med jeres fantastiske eventyrhave i Haven i Hune idag. Blev desværre forhindret i at komme til jeres åben have arrangement pga svær sygdom og dødsfald i familien.
      Håber der kommer en ny chance en anden god gang. Vi har jo det med en stærkt skrånende grund tilfælles.

      Mange grønne hilsner fra staude-deleren

      Slet
  3. Uh, hvor jeg håber, vi får tid til at kigge op til dig til julehave igen i år. Det var sådan en dejlig - og hyggelig - oplevelse.
    kh, Karen

    SvarSlet
  4. Kære Anette.

    Den clematis kan jeg vidst ikke leve uden. Elsker duften af Kongen af Danmark bolsjer. Sådan et bolsje bød min bedstefar mig altid på, når jeg kom på besøg. De barnligt forventningsfulde øjne fokuserede sikkert på den messingfarvede bolsjedåse fra det øjeblik, jeg kom ind i den hyggelige stue.

    "Husk at hvis du kun sutter på bolsjet, så varer nydelsen meget længere" , sagde han altid.

    Det er forøvrigt også en køn clematis, so what's not to like?

    Hyg dig med alle dine julehaveforberedelser Anette.

    De kærligste hilsner og tanker fra nostalgikeren

    SvarSlet
  5. Godaften Anette.Det er bare et skønt soveskur i har......................og med duften af Kongen af Danmark bliver det da ikke bedre.
    Men glæder mig også til at se det julepyntet.
    God aften Knus Jette

    SvarSlet
  6. Hvor er det en god idé med sådan et soveskur, og hvor har du indrettet det skønt. Min første indskydelse, da jeg så billedet, var, at ' so ein Ding muss ich auch haben'. men så besindede jeg mig. jeg har jo mit dejlige orangeri, hvor jeg sover til middag nu, jeg er blevet gammel - og gerne med dørene åbne i sommerhalvåret. Det nyder jeg meget, og man behøver jo ikke at efterabe alting ..... bare noget, for du har sandelig mange gode idéer, og i øvrigt nyder jeg meget de videoer, som du lægger på Nettet.

    Tak for inspiration og virtuelle havebesøg
    Jytte
    www.danishknitdesign.com

    SvarSlet