Overnatning / Glamping

fredag den 4. januar 2019

Tilbageblik på haveåret 2018.

2018 var et rigtig godt haveår for mig. Der skete så mange gode ting og jeg mødte så mange fantastiske mennesker. 


Haveåret startede med nogle ret store projekter, hvor allén blev til, et stor nyt staudebed, erstattede noget krat, og der blev lavet flere opgraderinger rundt omkring i haven.



I starten af året, hvor frosten slog til i et par uger, blev der malet vægge i flere rum. Festlokalet, de 2 gæsteværelser, 2 badeværelser, soveværelset og gangen fik en omgang. Ekstra bonus ved at male, er at jeg så får ryddet ekstra godt op, sorteret, gjort rent, vasket gardiner og forhæng.



Foråret var kort og varmt, så forårsblomsterne blomstrede ret hurtigt af. Men hvor var det dejligt med sol og varme ovenpå vinteren.
Haven var åben fra 1 maj til 21 okt.



Sidst på foråret var jeg på inspirationstur til Sverige, med nogle fantastiske dejlige bloggere og Instagrammere. Den tur gav mig så meget inspiration, glæde og energi.



Vi havde den længste, varmeste og tørreste sommer, jeg kan huske. Den var dejlig, men også hård. At have en besøgshave i sådan et vejr, er virkelig hårdt arbejde. Der blev vandet og vandet, så alt overlevede og haven var så frisk og frodig som det kunne lade sig gøre. Mange planter kunne godt lide varmen, og kvitterede med ekstra mange blomster, hvilket var en stor glæde.

Jeg kan aldrig huske vi har grillet så meget en sommer.



Sidst på sommeren blev det høst, Hr. Pedersen havde passet sine marker godt med vand, så høsten var god.



Køkkenhaven bugnede som aldrig før.

Det blev sensommer og havens stilleben fik en opgradering.


Lysaftner i midten af september. 


Det blev efterår, med de smukkeste høstfarver. Bedene blev gjort rene og kanterne taget af for sidste gang. Jeg var på nogle kurser i online markedsføring. Havemøblerne kom ind og blev gjort forårsklar. Sidst i oktober begyndte jeg at øve mig i at holde lidt fri.


Vi nød at holde fri sammen i weekenderne, og var ude at opleve jul andre steder end herhjemme. Noget vi har savnet i de år hvor vi har haft åben julehave. Her fra LoPes pop up julebutik på Nørre Vosborg.

Der skete meget, meget mere, det er umuligt at få det hele med. 
Et dejligt haveår er slut, og et nyt begyndt.

6 kommentarer:

  1. Tyckte om inlägget med nedslag i de viktigaste trädgårdsrelaterade sakerna :) Det blir mera spännande så. Ett fint trädgårdsår du haft. Online marknadsföring blev jag nyfiken på.

    God fortsättning på 2019! Carina

    SvarSlet
  2. Sikke et fantastisk haveår, og jeg nåede slet ikke forbi....... Nu glæder jeg mig til et besøg i 2019. Godt nytår...

    SvarSlet
  3. Du ved jo, Anette, at jeg elsker din have, og således også at se dette indlæg :-) Jeg håber sådan at jeg kommer over og ser haven i løbet af den kommende sommer. - Med alléen og det nye staudebed og alt det andet smukke!
    Kærlig hilsen Nana

    SvarSlet
  4. Det er så hyggeligt at se tilbage på året - og hos dig er det både smukt og hyggeligt :-) I år må vi op til jer - og kommer I til Aarhus igen, før sæsonen starter, så sig til. Jeg er så ked af, at vi lige skulle ud til ungerne og i biografen netop den dag, I kunne være kommet forbi.
    Kærlig hilsen, Karen

    SvarSlet
  5. Et dejligt haveår er slut og et nyt begynder 😀
    Mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
  6. Der er mange minder fra et helt haveår, men visse ting har ligesom brændt sig ekstra fast på nethinden, f.eks. den varme sommer og al den vanden...
    Dejligt at du fik holdt lidt fri og kom ud og besøge andre steder :)

    SvarSlet