Overnatning / Glamping

onsdag den 2. januar 2019

Julestjerner i udestuen.

Udestuen har denne jul været prydet af julestjerner i de smukkeste farver. Der er kommet så mange fine nye farver, så der er noget for enhver smag. Egentlig ville jeg have bragt indlægget i starten af december, men der manglede skrivelysten, pga. min svigermors begravelse.

Sart babylyserød, er en klar favorit.


Jeg synes de sart lyserøde er så smukke sammen med de gråløvede planter.


Rødlige med lys midte på bladene. Gik rigtig godt sammen med sukkerstokke og gamle Green Gate kopper som skjulere.


Hvid/sart limegrøn er nu også meget smuk, sammen med grønne nuancer. Udsmyknings pigstenen med guldsmed var den jeg købte af Helle Nørby sidste vinter.


På bordet mange mini julestjerner i forskellige nuancer.

 D. 12 december er det julestjernens dag, tænk at en blomst har sin egen dag, ligesom æblets dag.



Udestuen var et af de rum i haven, der blev kræset lidt ekstra for i år, da det ligger udenfor vores spisestue, så vi har stor glæde af at kigge derud. Juletræerne over bordet er klippet ud af gamle kobberplader.


Konsol trellebordet er mit yndlingsstilleben i udestuen. Det er så nemt at pynte op efter årstid, uden af skifte det hele ud.

Denne smukke laksefarvede er jeg også ret vild med. Men egentlig synes jeg at alle farverne klæder hinanden.



Julestjernerne har nu takket af, og vinterblomsterne er så småt ved at flytte ind.

4 kommentarer:

  1. Vilket fantastiskt bord du har i växthuset - har ni byggt det själva ?
    Så jättesöt gris med vingar - har en liknande !
    Julstjärnor är jättefina och allra helst de två stora rosaskimrande exemplaren på bordet.
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvarSlet
  2. Tak. Ja vi har selv lavet det af gamle murertreller. Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
  3. Det har vist i mange år været enten eller med julestjerner - enten elskede man dem eller også brød man sig ikke om dem. Men med de nye farver bliver de måske mere spiselige for flere. Jeg har aldrig brudt mig om de røde, men de hvide/lime har været ok - og de sart lyserøde, synes jeg, er lækre. Men så er det vist også sagt ;-) Men det ser godt ud hos dig i havestuen - trellebordet er så fint!

    SvarSlet
  4. Bodil Riis Christensen4. januar 2019 kl. 09.47

    Hej Anette. Tak for din flotte, flotte julekavalkade i dit forrige indlæg. Det var godt at se, at du trods alt det sørgelige har haft glæde af at pynte op i din julehave. Indlægget i dag viser også dine store evner i at lave flotte dekorationer. Du har jo svælget i julestjerner og forstået at bruge dem meget kreativt.
    Jeg fornemmer, at du er ved at komme videre efter december måneds tristhed, og jeg vil ønske dig et godt nytår og glæde mig til dine fantastiske idéer og inspirerende indlæg.
    De bedste hilsner
    Bodil Riis.

    SvarSlet