Overnatning / Glamping

torsdag den 10. januar 2019

Fagmesse for havebranchen.

I går var jeg inviteret til pressemøde på Fagmessen for blomsterbutikker og havecentre. En spændende dag med nyheder og Haveglæder indenfor alt hvad der hører have til. Ideer og inspiration var der meget af.

Insekthotellet og de skønne tusindfryd fra Hennecke Stauders stand. Det var der jeg købte stauder i foråret til mit store nye staudebed.


Spændende foredrag med Anna Marie Hillebro om tidens trens. En nyhed var denne krukkebrombær til ampel. Uden torne og rigtbærende, den glæder jeg mig til at afprøve.


Skønne forårsblomster, der fik smilet frem.


Rosenbuen med alt i jern til haven. Jeg er vild med jern i haven, og har mange stativer og andre ting i jern. Det holder og blæser ikke væk.


De her bålfade, er jeg altså lidt forelsket i.


Gardena, som vi kender med haveslanger og andet grej til haven, har lavet en serie med havefodtøj. Støvlerne har indlagt jern under foden, der hvor man rammer, når man graver. Noget der ikke har kunnet fås herhjemme tidligere. De små havehjemmesko, som de kalder træskomodellen, skal jeg helt sikkert have købt et par af, de var så lækre at have på. Jeg kan godt lide at fodtøjet er lige til at smutte i. Fodtøjet er endnu ikke i butikkerne, men kommer i løbet af foråret.

Sødt lille rødt køretøj hos Geemex, omgivet af citrusplanter.

Lækre flade krukker i et plastmateriale, som var rigtig flot. Hos Gunnar Christensens Planteskole. Det var iøvrigt dem der havde den fine ampelbrombær med.



Smuk potterose nyhed fra Roses Forever.


En dejlig dag med masser af indtryk, ideer og snak.

Det er Danske Havecentres brancheforening der står bag fagmessen. Den eneste af sin art i Danmark. Messen er kun åben for Blomsterbutikker og Havecentre.
Det er også dem der står bag bladet Haveglæder, som fås på planteskolerne.



7 kommentarer:

  1. Uha, der var mange ting, man kunne ønske sig. Jeg bed mærke i havetræskoene, for i et par år har jeg gået i et par oveklippede gamle gummistøvler, og det har fungeret fint, men er ærlig talt ikke særlig smart!!! Nu vil jeg holde øje med træskomodellen. Mon ikke Plantorama butikkerne kommer til at sælge dem.
    Tak for billeder og inspiration og god weekend.
    Bodil.

    SvarSlet
  2. Hvor fantastisk at se de nyheder tak for det og må sige de smarte halvstøvler dem kunne jeg godt tænke mig at få fingrene i ....
    Ser ud til i har hygget Jer.
    venligst Grethe

    SvarSlet
  3. Spændende at få lov til, at se alle de fine nyheder 😀 Jeg er ret vild med de flade krukker du viser, synes ikke de er til at få, jeg har kigget efter dem mange steder.
    Mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
  4. Messen er åben for alle med relation til produktion,undervisning,havetegning,kommunale ansatte,gravere,osv.osv.
    Man skriver bare sit adgangskort ud hjemmefra.
    Der er ikke rigtig nogle plantenyheder mere med på den messe,så jeg har droppet den.
    Godt du fik det set.
    Anne Marie

    SvarSlet
  5. Jeg er også vil med bålfadene, de ville helt sikkert passe godt ind i haven her.
    Venligst
    Henrik

    SvarSlet
  6. Nøj hvor ville jeg gerne have været med.
    Hvor ser det bare flot og inspirerende ud.
    Masser af ideer til den kommende sæson.

    Klem
    Charlotte

    SvarSlet
  7. Åhhh sikke en masse dejlig inspiration. De der gummirøjsere står da lige på min ønskeliste nu ;D og så de der bålfade.... åhhh altså
    Rigtig god aften

    Knus, Lone

    SvarSlet