Overnatning / Glamping

tirsdag den 19. februar 2013

Verbena



Nogle gange er der bare bede der lykkedes rigtig godt og bliver lige som man drømte om, sådan var dette bed. Kæmpeverbena og en lav verbena, sammen med tagetes French vanilla var en rigtig flot kombination. Desværre er jeg ikke så god til det med navne, så jeg ved ikke hvad den lave verbena hedder, blot at jeg har sået den fra frø. Derudover er der en lilla sommerfuglebusk, sommerfuglelavendel,  sølvseneraie og storkenæb i bedet. Dette bed ligger som en ø mellem nogle af frugtræerne, og lyser lidt op.

18 kommentarer:

  1. Det er da et dejligt bed! Meget vellykket! Jeres have ser meget stor ud ... Må jeg spørge hvor stor den er?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nana.
      Vores have ser ikke bare stor ud, den er det :-) Den er på 2 tønderland, eller 11000 kvadratmeter. Så jeg har plads nok til at udfolde mig på, det er rigtig dejligt og jeg elsker jo at være derude. Når haven er så stor, er det ikke små bitte sjældenheder der fylder her, de forsvinder helt. Nej det er store, sunde og grovillige planter jeg bruger, sammen med de 2 årige og sommerblomster. Hav en dejlig dag. Knus

      Slet
    2. Åh, det er jo sådan en have jeg drømmer om! Og jeg har det i øvrigt som du (selv om min have ikke er så stor) at jeg foretrækker planter der virkelig trives - uden al for megen puslen og nussen. Jeg kunne svært godt tænke mig at komme forbi til åben have hos dig i løbet af sommeren. Jeg må prøve at få det arrangeret!
      Kh Nana

      Slet
    3. Du er meget velkommen Nana, du må gerne komme udenfor åbningstid, så har jeg god tid til at vise dig rundt og fortælle og så skal vi da have kaffe eller the i haven eller skurvognen :-) Ring lige først og advar mig :-)
      Det gælder også for i andre bloggere, jeg vil blive meget glad for jeres besøg.

      Slet
  2. Ja det er et meget smukt bed! Det må være skønt med så stor en have, med masser af plads til at udfolde sig på, det ser ud til du er god til at udnytte den :-) Der bliver masser af plads til et lille barnebarn at gemme sig bag blomsterne. God dag!

    SvarSlet
  3. Jeg tilslutter mig Blomsterlyst. Det er SÅ sjovt at have de små børnebørn med på opdagelse i haven.

    SvarSlet
  4. Hej Anette

    Kæmpeverbena er en plante man slet ikke kan undvære. Den er rigtig sød blandt de mange forskellige planter og helt eventyrlig i buketter. Jeg har selv sået den igennem nogle år og plejer også at være den første jeg køber frø til, men af en eller anden grund, har jeg glemt at købe den iår opdagede jeg i går, så når jeg kommer til byen igen, må jeg se at få den købt. For den skulle gerne være med igen i år.
    Flot kombination du har sammensat i dit bed. Jeg glæder mig til der kommer grønne blade igen,for så skal turen helt sikkert lægges forbi der igen. Jeg glæder mig allerede.

    Rigtig god dag.

    Knus herfra det midtfynske, Pia

    SvarSlet
  5. Hej Anette.Rigtigt smukt bed med kæmpe verbena som står så fint og vejer i vinden.En dejlig sammensætning med tagetes- vanilla.Det må da være dejligt med så meget plads at udfolde sig på.Sikke en masse bede du må ha?
    God dag knus Jette

    SvarSlet
  6. Det er et flot bed, du har der. Kæmpeverbena er en taknemmelig plante som heldigvis blomstrer ivrigt. Sidste år var jeg heldig, at nogen af dem overvintrede og mange selvsår sig heldigvis.
    Kh
    Lisbeth

    SvarSlet
  7. Kæmpeverbena er specielt flot i store haver, og der kan du jo være med. Det er et smukt bed og vil jo være en helt urskov for dit barnebarn, når hun kommer i gå-alderen!

    SvarSlet
  8. *suk* hvor har du bare mange skønne billeder - og så skøn en have....
    Jeg glæder mig til at se endnu flere billeder fra den sæson vi snart skal i gang med :o)

    Og du laver påskelam - hvor dejligt. Håber at se dine versioner af dem. Skønt du kunne bruge idéen.

    Kh Lise

    SvarSlet
  9. Hej Anette, ja det er et smukt bed du har lavet. Kæmpe Verbena vil jeg nødig undvære, iår har jeg opbevaret nogle potter med verbena frostfrit, for jeg synes tit de kommer så sent igang, når de sår sig selv.
    French vanilla frø er det ikke lykkedes at finde. Lillepigen vil elske at lege gemme i jeres have.
    Mvh Hanne

    SvarSlet
  10. Det er et meget skønt bed, og kæmpeverbena er så fine og luftige. Sidste år fik jeg planter af min søster Jette (mitlillegods) og der kommer heldigvis også selvsåede op. Dejligt med så meget plads at boltre sig på.

    SvarSlet
  11. Flot bed, hvor det hele går op i en helhed.
    Kæmpe verbena er en dejlig plante, her hos mig sår den sig hvert år, håber jeg, den har da gjort det de sidste år. Jeg tror godt nok hvert år at nu kommer den ikke, men så pludselig er den der. Fordelen ved at så den inde, er slevfølgelig at den så kommer før, men på den anden måde har man glæde af den længe.
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Nordjylland

    SvarSlet
  12. Jeg kan godt forstå du er tilfreds med det bed, for det er da superflot :o)
    Jeg kan ikke hjælpe dig med navne, for jeg er ikke så god til stauder :o)

    Ha en go aften...

    SvarSlet
  13. Kære alle.
    Ja det var et fint vellykket bed. I kan tro jeg glæder mig til lillepigen kan løbe rundt og vi kan lege gemme i haven. Påskeharen begyder helt sikkert at komme med påskeæg igen, når hun kan gå :-) Der er mange ting at glæde sig til med sådan et lille nyt barn. De er kommet hjem fra sygehuset, og har det godt. Lillepigen spiser og sover og græder ikke meget. I morgen kommer den lille familie på besøg og bliver til aftensmad, behøver jeg at sige at jeg glæder mig :-)

    SvarSlet
  14. Jeg drømmer mig til sommer og bare til foråret hver dag når jeg kigger forbi din blog. Tusind tak <3
    Rigtig dejlig dag ønsker jeg dig, sammen med den lille ny i familien.

    Stort knus
    Birgitte

    SvarSlet
  15. Hvor er det lilla bed smukt. Hos mig er det også de enkle bede, der fungerer bedst. Men begrænsningens kunst er svær, når man gerne vil have det hele. Når jeg ser sådan dine fine kæmpeverbena, må jeg også prøve dem.

    SvarSlet