Overnatning / Glamping

søndag den 24. februar 2013

Skurvognen flyttet hjem i haven








Så kom dagen hvor skurvognen flyttede hjem i haven, noget jeg har glædet mig meget til :-)
For de som var betænkelige ved om den nu kunne komme ud af den hal den blev bygget i, kan jeg fortælle at der var ca. 5 cm ved hver side oppe ved udhænget at give af. Så tungen blev holdt lige i munden og stille og roligt gik det fint, uden buler og ridser.
Hjemme i haven blev den sat på de 6 små punktfundamenter vi havde støbt til den. Nu står den hvor den skal, ud mod marken med udsigt til solnedgange. Den anden side vender ind mod haven, hvor der er lidt skovstemning.
Tagpappet mangler stadig, så der er midlertidigt dækket med pressening. Der skal lidt mere sand på til terrassen. 
Og så skal den males færdig indvendigt, så jeg kan få den indrettet :-)

32 kommentarer:

  1. Det var godt det lykkedes at få skurvognen ud og på plads. Nu glæder jeg mig til at følge indretningen af den. Det kan kun blive godt.

    SvarSlet
  2. DEn ser jo ud til at være lavet til pladsen:-), eller er et omvendt.
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Nordjylland

    SvarSlet
  3. Jamme Annette, det bliver SÅ godt, den passer perfekt til stedet, du bliver så glad for den, måske får du ikke brug for dit hus mere :-) Glæder mig til at følge den videre udvikling. Søndags hilsen Susanne

    SvarSlet
  4. Sikke et skønt projekt at skulle i gang med :)

    SvarSlet
  5. Det bliver et skønt sted at sidde. Det skal nok blive fint indrettet, med de evner du har indenfor det område :-)

    SvarSlet
  6. Godt det lykkedes og få den ud, den ser fin ud der i haven.
    Kh
    Lisbeth

    SvarSlet
  7. Uha, 5 cm til hver side. Så var der ikke plads til slinger i valsen.
    Den ser rigtig flot ud placeret i skovbrynet

    SvarSlet
  8. Hej Anette

    Ja, det e jo altid rigtig spændende om katten har rendt med målet, men det lykkes helt ud til fingerne´spidserne selvom der ikke var meget at give af. Flot placering, der vil du sikkert nyde mange solnedgange med et krus kaffe i hånden. Ja, vi håber da vi får lov til at se solen lidt mere iår end sidse år.
    Rigtig god dag.

    Knus herfra det midtfynske, Pia

    SvarSlet
  9. Sikke en god idé. Håber der kommer flere billeder af dette flotte projekt.
    Både af hvordan det bliver udenfor og din indretning i denne skønne skurvogn :-))

    Ha' en dejlig søndag.
    Knus Birgitte

    SvarSlet
  10. Hvor bliver det fint! Det er altså en god idé I har fået!

    SvarSlet
  11. Uha, det må have været med stor spænding at få skurvognen flyttet ud og på sin plads. Det ser rigtig godt ud med placeringen. Glæder mig til at se mere fra projektet :-)

    SvarSlet
  12. Ihhh hvor er skurvognen altså bare blevet flot. Jeg må da indrømme, at jeg kan mærke en snert at misundelse indeni ;) Jeg glæder mig til at se den indvendig, når du får den indrettet. Jeg er sikker på den bliver super hyggelig :)

    Søndags hilsner fra Ina.
    http://vestrup-vintage.blogspot.dk/

    SvarSlet
  13. Hej Anette.Hvor ser det godt ud med skurvognen i skovkanten.Der skal i nok tilbringe mange sommer aftener med en god kop kaffe,og dejlige solnedgange.Godt at den kom på plads unden skrammer.
    Hvordan søren fik i den transpteret derhen?
    Glæder mig til at se den indrettet med alle dine smukke ting. God søndag til dig knus Jette

    SvarSlet
  14. Hvor er den bare flot. Jeg glæder mig til at følge med i livet i og omkring skurvognen.

    SvarSlet
  15. WoooooW. Jeg er imponeret. Ville gerne have set lidt flere bakse-billeder, for det har IKKE været en nem opgave. Dygtige folk som har været på spil her :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nette
      Det var nu ikke så slemt at flytte den. Min mand og svigersøn klarede det alene. Man kommer langt med det rigtig grej :-) De er begge håndværkere, og vandt til at løse problemer. Det tog 4 timer incl. transport, og så var hele skurvognens bund endda blevet malet med tjære, inden den blev sat ind på punktfundamenterne.
      Derefter blev det fejret med en lækker frokost, med masser af fisk.
      Jeg er virkelig heldig med sådan nogle proffer :-)

      Slet
    2. Det betaler sig at forkæle håndværkere :0) Men jeg kan nu se ud fra dine billeder, at de afgjort fortjener det.

      Slet
  16. Hvor er den fin, glæder mig til at se hvordan du får den indrettet :)

    SvarSlet
  17. Hej Anette skurvognen ser fin ud også jeg glæder mig til at se, hvordan du indretter den.
    Du er heldig du har nogle proffer i familien, min mand er ikke så "håndet", men så kan han noget andet.
    Vores genbo er god til at lave forskellige ting i haven.Han har f.eks. lavet trapper og rosenbuer til os.
    Mvh Hanne

    SvarSlet
  18. Jeg kommer bare ALT for sjældent herind og hvorfor?? Men nu har jeg læst dernedaf og jeg nyder din indlæg. Det må være skønt at få skurvognen ud og kunne konstatere at det fungerer perfekt - det bliver dejligt at sidde og nyde solnedgangen dér:o)

    SvarSlet
  19. Waw hvor er den skurvogn skøn :-) Den kommer da også til at stå i helt perfekte omgivelser.

    SvarSlet
  20. Er slet ikke misundelig :-) den bliver da bare så super lækker at tage i brug, tillykke med den :-)

    SvarSlet
  21. Pu ha... Det var da vist med tungen lige i munden da den skulle ud af laden :o)

    Hvor bliver det bare et skønt sted at nyde aftenkaffen i solnedgangens smukke skær. Tillykke med den.
    Og tusind tak for alle dine søde kommentarer fyldt med skønne ord. Åh hvor de varmer. Kan kun sige så mange tusind gange i lige måde kære.

    ...Skal lige finde dine får :o)
    Knus

    SvarSlet
  22. Uh ja det har da været tungen lige i munden ;0) Men det bliver da supergodt - super ide.. Glæder mig til at se indretning mv.
    God aften

    SvarSlet
  23. Det bliver simpelthen så godt med den skurvogn, det kan ikke blive andet :o) Jeg glæder mig til at følge din indretning af den, for det har du da i hvert fald styr på :o)

    Ha en go aften...

    SvarSlet
  24. Suk... Misundelse er en grim ting, men lidt er jeg altså alligevel. Hvor er den søøøød... Tror jeg ville flytte helt ind i den. ;)
    Hvor er jeg spændt på, at se det færdige resultat.
    Vh
    Hexia ;)

    SvarSlet
  25. Tillykke. Godt skurvognen kunne komme ud uden problemer. Hvor er den flot og alle tiders plads den har fået. Den bliver du glad for.
    Ha´ en dejlig dag.

    SvarSlet
  26. Sådan Anette..der er ikke noget at sige til du har glædet dig. jeg kan godt følge dig i hvor dejligt det bliver at indrette den..du har jo glædet dig hele vinteren. Det har været spændende at følge med i procesen og jeg glæder mig (sammen med de andre) til at følge den nu hvor den er kommet på sin plads.'
    Kærlige hilsner fra Linda

    SvarSlet
  27. Kære Anette,
    Sikken energi og virkelyst du ligger for dagen. Hvor ser det godt ud! Kan lige se det for mig, når du har fået arrangeret og skabt stemning. Formidabelt! Det bliver da et lykkens sted, hvor det gode liv kan leves i fulde drag - og i ro og mag.
    Kh Mathias

    SvarSlet
  28. Det er helt sikkert at der vil blive mange gode stunder for jeg i jeres idylliske skurvogn,det bliver en dejlig tid for jer med indretning af vognen. God arbejdlyst og god fornøjelse.
    Knus fra Leila

    SvarSlet
  29. Hvor er den fin. Bliver spændende at se indretningen af skurvognen :-)

    SvarSlet
  30. hvor er den fin men hvor meget koster den?:)

    SvarSlet