Overnatning / Glamping

søndag den 19. juli 2015

Australsk viol, ny krukkeplante i Fru Pedersens have.

Jeg har fået en ny yndlingsviol. En lillebitte en af slagsen. Sådan en man køber i en lillebitte potte og så går den hurtigt ud, fordi potten er så lille at den er svær at passe med vand. Men nu har jeg luret trikket, læste en lille artikel om at den bare skulle plantes over i en stor krukke. Det skal jeg lige love for at den kunne lide. Jeg købte 2 små planter og pottede dem om i nogle krukker og hvor er de flittige med at vokse og blomstre.



Små fine og yndige blomster.



Den lille australske viol er kommet for at blive i Fru Pedersens have.

12 kommentarer:

  1. Åh den har jeg også fået! Jeg har plantet den ud. Jeg fik den sidste år, og netop nu blomstrer den igen. Den er lidt sart, men den kommer, og den er vældig fin.

    SvarSlet
  2. ja den er sød og jeg har hørt at den kan overvintre i et væksthus - der behøver ikke at være varme. Men jeg har indtil nu ikke kunne finde den nogen steder at købe hernede i Sønderjylland, men jeg tænker at den bliver mere udbredt med tiden.
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
  3. De er bare så smukke og det er et super godt tip, som absolut skal prøves! Og den kan altså godt købes i Sønderjylland Kirsten - jeg køber nogle hvert år (som jeg prøver forgæves at få til at overvintre) - men den fås ikke ved hvert gadehjørne...

    SvarSlet
  4. Den er også så smuk og den bor i min have hvert år, den kan jeg ikke undvære :-), kh Margit

    SvarSlet
  5. Kære Anette.
    Den er rigtig fin og yndig og det ser ud til, at du har fundet måden, at få den til at trives på. Det må prøves. Tak for tippet. Jeg håber, at du har masser af gæster.
    Kærlig hilsen Eliane

    SvarSlet
  6. Ja den er fin og helt ustyrlig. Den lille tot jeg fik af min veninde for ikke så længe siden har allerede fyldt potten ud.

    SvarSlet
  7. Kære Anette Jeg købte et eksemplar på Fredenborg slot sidste år. De sagde, at den kom til Danmark med Mary Donaldson. min har overvintret i Orangeriet, som ikke er opvarmet, i vinter med stort held. den sætter så mange aflæggere, at der let kan laves børn.
    Det var måske en ide til dine gæster, hvis den ikke er så let tilgængelig på jeres kanter. Kh Tina

    SvarSlet
  8. Jeg havde en sidste år, men har ikke kunnet finde den i år. Den er yndig og frodig på så fin en måde, og jeg har savnet den i år.
    Kh, Karen

    SvarSlet
  9. Den er nemlig virkelig fin i krukker. Jeg har et par stykker og er meget glad for dem. Mine startede livet i små potter inden døre, og da jeg blev træt af at vande dem hele tiden, rykkede de ud i en krukke. Interessant at høre fra Tina at de kan overvintre ...

    SvarSlet
  10. Hej. Den er virkelig sød, jeg kan godt forstå, at du er faldet for den. Hvor er det en sød tremmeseng. Det ser supergodt ud.

    SvarSlet
  11. Aha, der var tricket... Har prøvet den flere gange, men de er gået ud, vil prøve at købe dem igen til foråret, i vores Plantorama, i Aalborg plejer de at have den... :-)

    SvarSlet
  12. Den er så smuk, og jeg har haft den flere gange - og alle gange er den gået ud for mig. Men nu ved jeg da lige hvad jeg skal - ud og købe en ny, og potte den i en større potte med det samme. Tusind tak :-)

    SvarSlet