Overnatning / Glamping

tirsdag den 14. marts 2017

Græsset mangler vist varme.

Nu er alle plæner og græsgange revet af, så nu må der gerne komme lidt mere varme så græsset giver sig til at gro, og igen bliver frodigt grønt. Jeg glæder mig til duften af nyklippet græs. Glæder mig til at sidde på plænetraktoren og klippe græs og lade tankerne flyve.

Billederne herunder er fra den parkligende del af haven, der er klippet ned og revet af i bedene, og der ser nu helt fint ud igen.

 Bunden mellem birketræerne bliver snart helt blå af scilla, og lidt senere tager vibeæggene over. Senere igen er der bregner og hosta, samt fingerbøl og valmuer.



Broen ligger for enden af haven og fører over på marken.


Påskeliljerne i den del af haven er langt fremme, har taget den første buket, som sprang ud da den kom ind i varmen. Dejligt nu at kunne plukke både små og store buketter ind.




6 kommentarer:

  1. Du er så heldig Anette. Selv have blomster. Men det er jo fordi du i sandhed er en mester i haven. Fantastisk at høre som den ene blomst overtager efter den anden. En smuk bølge. Det er sådan jeg gerne ville tænke......
    Håber det kommer.

    Smuk onsdag
    Knus

    Charlotte

    SvarSlet
  2. Ja, vi trænger alle til varme - ikke kun græsset ;-)
    Anette, må jeg spørge dig hvornår du tager vinterdynen af dine georginer? Jeg har jo abet efter dig og vinterdækket georginerne, og nu går jeg og ser på isoleringsmåtterne og tænker at det ser lidt varmt ud ...
    Jeg ønsker dig en dejlig dag - formentlig i haven
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er ikke noget fast tidspunkt for hvornår jeg gør det. Jeg tror jeg venter lidt endnu, men jeg kan skrive det her på bloggen, når jeg gør det. Det bliver sikkert i slutningen af marts/først i april.
      Ja du kan tro jeg skal i haven, også en dejlig dag til dig. Knus

      Slet
    2. Tak, Anette! Så pakker jeg mine georginer ud samtidig med at du fjerner vintermåtter ovre hos jer :-)
      Knus

      Slet
  3. Ih hvor har du været flittig. Det er den spændende del af haven du viser her. Jeg glæder mig til at se den del når det er i fuld flor. Dine påskeliljer er godt nok langt fremme,vores er kun lidt over jorden. Hygge herfra med ønsket om en skøn dag.

    SvarSlet
  4. Jeg er lidt pjattet med den del af haven du viser, der er så meget ro, husker godt broen, der var vist en krokodille dengang:-))) Jeg er også ved at være der hvor jeg tænker afløsere ind ift blomstring, især her om foråret. Vi har ikke så mange vækster af den slags endnu, men rom blev jo heller bygget på en dag;-)
    Og hvor er dine påskeliljer langt fremme, mine er på samme stadie som Leilas.
    Ha en dejlig solskinds dag
    Kærlige hilsner Anette

    SvarSlet