Overnatning / Glamping

søndag den 5. marts 2017

Forårs sæsonen skudt igang.

Nu er forårssæsonen for alvor skudt igang her i haven. Gran og andet vintergrønt fjernes fra dekorationer og bede. Det hele bæres ud på marken, og lægges klar til at komme i flismaskinen, så der kommer flis ud til havens bede. Er vild med at genbruge og intet går til spilde. 


Det er også nu alle bedene skal gennemgås og staudetoppene klippes ned. Græsplænerne skal rives af igen, igen. Hver gang det har blæst lidt kraftigt, ligger der smågrene overalt.


De steder hvor der er flest forårsløg, har jeg været igang, så nu kommer turen til resten af haven. Det går der nogle uger med, for haven er på 11000 kvm. Men et dejligt arbejde, hvor jeg kan se hvor langt jeg kommer :-) 


De sidste dage har vi fået meget regn, og så er det dejligt at drømme om solskin. 

12 kommentarer:

  1. Pyye ha Anette, det er altså godt nok en kæmpe have du har og jeg er imponeret over hvor meget du når. Jeg syntes jeg har rigeligt i mine 500 kvm :o) og ja tak til lidt sol :o) så vi kan komme igang med haven og ned klipningen :o)

    SvarSlet
  2. Hold da op alt det du får gjort , jeg bliver helt forpustet bare af at læse dit indlæg...
    her har det sneet hele dagen, og endte ud i regn.
    Håber det snart blir mere forårsagtigt 🌸

    Ønsker dig en dejlig ny uge
    Knus Lone

    SvarSlet
  3. Sikke nogle skønne forårsbilleder, Anette! Og god fornøjelse med rivningen :-)
    Kh Nana

    SvarSlet
  4. Fantastiske billeder. Kommer helt i forårs stemning.
    Dog er her masser af sne og det bliver ved at vælte ned......

    Rigtig skøn dag
    Knus

    Charlotte

    SvarSlet
  5. Hej Anette..
    Ja hos os havde vi dog noget der var forårsagtigt både fredag og lørdag. Hele 10 gr og stille vejr med små solstrejf engang i mellem. Herligt, så der blev også udrettet dejligt haveoprydning og man er ikke til at stoppe, så øv så blev det koldt og regnvejr hele søndagen ... Men så er det dejligt med skønne stemningsbilleder ... Ha en dejlig dag
    knus
    Helle Aagaard, Sydfyn

    SvarSlet
  6. Kære Anette Det er bare en skøn tid, bortset fra regnen. Det er ligefør man synes om at gå og bukke sig og klippe visne grene af. Der er dømt forår ! Skønne billeder , dejlige farver, lige til at blive glad i låget af. Knus Tina

    SvarSlet
  7. Hei. For noen flotte bilder. Jeg er imponert over hvor mye du får til. Det er ikke vår i Kristiansand enda. I helga fikk vi masse snø. Ønsker deg en fin dag. Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlet
  8. Kære Anette.
    Tusind tak for de skønne forårsbilleder. Jeg glæder mig meget til at se din have når du åbner til maj. Jeg er sikker på den er vidunderlig.

    Søndag tog vi i Plantorama og købte de smukkeste rosa violer.
    Jeg har et lille bed med pæoner og der har jeg også samlet forskellige små violer.
    Det er især martsviolen der spreder sig, men den dufter også skønnest. Kan den gro hos dig i sandjorden? Så må du gerne få en kassefuld :)

    Ønsker dig en dejlig dag og sender dig mange kærlige tanker.

    Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt med sådan en tur. Ja martsvioler gror fint her på sandjorden, jeg har den flere steder, her breder den sig også.
      Også en dejlig dag til jer.

      Slet
  9. Godmorgen kære Anette og tillykke med fødselsdagen.
    Vi ønsker dig og John en dejlig dag, måske med et besøg af prinsesserne.
    Også tillykke til din søster.
    Kærlige tanker fra John og Eliane

    SvarSlet
  10. Stort tillykke med fødselsdagen igår. Håber du havde en dejlig dag 😃

    SvarSlet
  11. Sikke nogle dejlige billeder.. og sikke aktiv du allerede er. Men jo - det må du jo være med alt det dejlige plads du har. Jeg håber at have lidt krudt til lidt havearbejde i næste uge... bare lidt.
    Genbrug er godt, og jeg ville ønske vi havde mere plads så vi bedre kunne udnytte de forskellige ting. Men vi kan da køre på genbrugspladsen.. og bytte vores afklip til kompost.
    Mange hilsner og knus
    Susan

    SvarSlet